Skip to content

Glasögonorm take 2

5 maj, 2014
tags:

I lördags var jag och tränade på eftermiddagen, så då hade jag på mig de där linserna jag nämnde för några veckor sen. Jag tror faktiskt att jag ska ta och knalla till optikern och köpa en rejäl laddning linser, men jag måste bli helt säker på vilken av sorterna jag fått prova som jag gillar bäst. I alla fall så kände jag mig för lat för att plocka ur dem och tänkte att vafan, jag testar att faktiskt sminka mig och gå ut med linser då.

Kan rapportera att vid två började de kännas lite torra och trötta — jag hade ju bara haft dem i i tolv timmar eller så, men tror att tröttma och rökmaskin gjorde sitt till. Men framför allt kände jag mig fortfarande verkligen som någon annan.

foureyes

Till vänster hur jag tycker att jag ser ut; till höger ur jag såg ut i lördags. (Till vänster för övrigt de några veckor gamla nya glasögonen. Jag håller mig i min comfort zone.)

Jag la upp en bild på mig och Annan från den kvällen på instagram, och någon undrade var mina glasögon var och i diskussionen som följde insåg jag att jag har haft glasögon i tjugofem år. Jag vet inte nånting jag gjort i tjugofem år. Jisses.

Jag är nog helt enkelt en glasögonorm, och kommer nog att vara det en majoritet av tiden. Eller så blir det lite både och. Vi får väl se.

(Det var sådär kul när trötthet och bristande vana gjorde att jag tvättade ansiktet med linserna i. Blev väldigt konstigt.)

No comments yet

Kommentera

