Skip to content

The woman in black

2 maj, 2014
tags:

Häromdagen klädde jag mig i svarta byxor och svart tröja och kände mig nästan lite konstig.

När jag var yngre klädde jag mig nästan jämt helt i svart. Kläder, skor, väskor, typ allt var svart. Skulle säkert sagt att svart var min favoritfärg när folk frågade. Lite för att jag var tonåring och Svår och lite för att jag ville väl inte synas så mycket, antar jag. Det var ett enormt avsteg från min comfort zone att till exempel ha mörkblå jeans.

Sen så började jag lite grann släppa in mer saker i min garderob, men mest något enstaka plagg, kanske lite mörka saker, eventuellt något mönster.

Och sen började jag anstränga mig att faktiskt ha andra färger. Klara färger, glada färger, tydliga färger, mönster. Någon gång ska jag hitta en knallröd eller lila kappa men än så länge har jag en jättefin turkos handväska. Till och med om jag skulle ha svart kjol eller byxor och svart topp så skulle jag nästan alltid ha en kofta i färg till idag, så att bara ha svarta byxor och en svart stickad tröja kändess så oerhört märkligt och o-jag. Som mitt femtonåriga jag.

Jag fick kompensera med mintgröna Converse istället. För att klara mig genom dagen. Sikta mer på femåringsstilen.

(Nu när jag tänker på det har jag ibland en svart eller grå klänning med en svart kofta när jag gör vissa jobbgrejer, för att vara neutral och typ nåt slags vuxen. Då känner jag mig inte riktigt lika konstig, för att jag är uppklädd, antar jag. Det är andra regler som gäller, eller nåt.)

4 kommentarer leave one →
  1. 2 maj, 2014 10:51 e m

    Jag har massor av svarta kläder, men alltid nått knalligt till, i rött eller grönt. Enda problemet är att hitta de knalliga plaggen, svart finns alltid att köpa, men de knalliga försvinner vissa säsonger helt ur sortimentet och ersätts av smuts eller pastellfärger. Trist!

  2. SanityAssasin permalink
    3 maj, 2014 4:09 e m

    Bah, jag har också plockat in mer färger och mönster på senare år, men jag måste alltid ha något plagg som är svart på mig, har jag rosa tröja måste jag ha svart kjol eller svarta byxor t ex, annars känner jag mig utklädd. >_<

    • 4 maj, 2014 11:58 f m

      Jag försöker att inte klä mig HELT i turkost eller prickigt. Det blir lite väl dagisbarn.

Kommentera

