Skip to content

Kladdig meditation

26 april, 2014
tags:

c9a8991ecd2d11e391b90002c9cebbb8_8

Jag brukar säga ibland att yoga och drejning fyller liknande funktioner för mig — hjärnan fokuserar helt på det den gör och kan inte ägna sig åt något annat. Jag får gå helt upp i en enda sak och bara känna den saken.

Sen är det också så att båda kan innebära en del svärande och frustration, men det låter inte fullt mycket mindfullt, så att säga. Efter yoga är kroppen trött men nöjd, efter drejning är kroppen mest trött och grinig men förhoppningsvis är hjärnan nöjd för att den åstadkommit några fina saker. Idag var en bra drejdag, jag åstadkom lite olika roliga saker och framför allt övade jag på former och saker som jag inte brukar göra. Det är nyttigt.

Och så får man vara geggig. Det är bra för själen.

 

No comments yet

Kommentera

