Skip to content

Possing

25 april, 2014
tags:

Vid ett tillfälle i Cambridge satt vi några stycken på ett bryggeri och drack öl och cider och av någon anledning kom ämnet in på The Game och neggande.

Jag sa att det finns ju faktiskt en motsvarighet-slash-motsats — ”possande”. När tjejer helt omotiverat uppskattar och bekräftar allt killar säger som ens strategi för att bygga upp deras självförtroende och förhoppningsvis få med dem hem. Illustrerade detta med att dra upp rösten en barnslig halvoktav, snurra på en hårtest med huvudet på sned och fnittra Gud vad intressant, du är så himla smart!

Skillnaden är bara att det inte finns nåt ord för det för så där förväntas vi bete oss hela tiden.

5 kommentarer leave one →
  1. 25 april, 2014 2:53 e m

    Vi förväntas – och jag undrar hur ofta det händer på ren reflex för många.. Nu kommer jag se efter det beteendet hos migsjälv bara för det :)

    • 25 april, 2014 2:54 e m

      Jag misstänker att det finns folk som tycker att jag borde jobba mer på att vara sån…

  2. 26 april, 2014 7:04 f m

    Haha finns det alltså ett ord för det? Ja, du jag vet inte riktigt hur man spelar det spelare, men jag ska nog lära mig. Kul att se vad det har för effekt måste jag ändå säga. Kanske inte så poppis hos sambon men ändå, kan ju bli ett blogginlägg eller två om man vågar sig på´t.

    • 26 april, 2014 4:44 e m

      Ordet hittade jag ju på i stunden, så ”finns” är ett relativt begrepp.

      • 26 april, 2014 6:31 e m

        aha. Ja, men det var ett bra ord. Om jag och alla börjar använda det så blir det verklighet då med andra ord. Possing. Låtter bra.

Kommentera

