Skip to content

Internetfolket

15 april, 2014
tags:

En av sakerna som kom upp när jag pratade nördfeminism och att skapa och ta utrymmen, var någon som sa att typ alla hon umgås med är folk hon lärt känna på internet på grund av ett visst intresse. Och jag har i och för sig funderat lite på det här nyligen, pratat med någon om hur många människor jag lärt känna de senaste ett-två åren som jag nu inte riktigt kan föreställa mig att jag inte har känt, och som jag definitivt inte skulle tänk på som något slags internetkompisar — men jag insåg igår att med undantag för Annan, som jag känt i bokstavligen halva mitt liv, så är nog nästan alla människor jag umgås med regelbundet och räknar som vänner sådana jag lärt känna på grund av internet. Några är väl i gråzonen eftersom jag lärt känna dem genom de förra, men ändå.

Sen går ju saker i faser, och vissa människor som jag lärt känna på andra sätt har jag inte hängt med på ett tag och saknar och vill hänga med, så det är inte som att alla som räknas är från internet, men det är så lustigt att tänka på att mitt liv skulle se ungefär 85% annorlunda ut om jag inte importerat in folk från nätet i det. Inklusive Handendär.

Hej internet. Jag hjärtar dig.

4 kommentarer leave one →
  1. amandaidberg permalink
    15 april, 2014 10:09 f m

    Yay! Internetimportkompisar!

  2. En internetmänniska permalink
    15 april, 2014 7:24 e m

    Min fru och jag träffades på IRC. Så klart.

Kommentera

