Skip to content

Tabletop Day 2014

6 april, 2014

Igår var det Tabletop Day igen! (Här kan du se en video från förra året, där jag och Annan pratar lite spel.)

Vi tog oss an Pandemic, som Handendär fick i födelsedagspresent förra året men som någon anledning fått ligga ospelat till förmån för massa andra spel. Men nu så! Första omgången tog ungefär tre timmar, varav säkert hälften var förvirrat regelläsande och långsamt utprovande. Men det var kul.

Tyvärr lyckades vi inte rädda världen vare sig första eller andra omgången, men jag tror inte riktigt att det är meningen att det ska gå heller; Annan ville fortsätta spela tills vi vann men jag räknade med att det skulle ta några veckor. Så vi får ta det någon annan gång.

Pandemic rekommenderas i alla fall om ni inte testat det förut. Man ska rädda världen från sjukdomar, det handlar om samarbete istället för att en spelare ska vinna, och kräver viss stresstålighet.

One Comment leave one →
  1. 7 april, 2014 2:24 e m

    Jag hade tänkt köpa det för några veckor sedan! Men sen fanns det inte på SFbok så jag köpte Mice&Mystics istället.

Kommentera

