Skip to content

I’m the George

22 mars, 2014

Lite halvt oprovocerat kom jag på häromdagen att jag är äldre än vännerna i Vänner var när serien började. Sen kollade jag upp lite olika andra serier och upptäckte att Jerry Seinfeld var 35 när Seinfeld började. Det är bara tre år äldre än jag är nu! När serien gick var jag ju ganska liten, så det är ju inte konstigt att jag då tyckte de var vuxengamla, men även nu skulle jag säga att de är mycket mycket äldre än jag är. Det är så konstigt hur många olika relativa sorters ålder det finns.

Jag vet inte alltid från dag till dag hur vuxen och gammal jag känner mig. För det mesta ganska lite. Lever i allmänhet mitt liv som en femåring med för mycket pengar.

2 kommentarer leave one →
  1. 25 mars, 2014 2:25 f m

    Men perspektivet man har på ålder när man är, typ, 14! Jag har för mig att jag tyckte att 20 sisådär var en lagom ålder att skaffa barn i. 30 var ALLDELES för gammalt, då är man ju halvvägs till graven, liksom.

    • 25 mars, 2014 5:40 e m

      Haha, så var nog faktiskt inte jag. Däremot kunde jag inte föreställa mig livet efter trettio men det hade mer att göra med mina egna neuroser än några faktiska idéer om ålder.

Kommentera

