Skip to content

Trollrövar

20 mars, 2014
tags:

Igår fick jag en kommentar på en Youtubevideo, som typ handlade om att jag var fet och sjuk och borde ta tag i det. Samt att jag nog skulle vara snygg om jag inte var höljd i fettvävnad.

Jag svarade ungefär så trevligt som det förtjänade, vilket tydligen retade trollet så mycket att hen skrev massa liknande kommentarer på ett gäng andra videor. (Inklusive att tjockisar behöver ha med sig mycket sladdar på semester, för… eh, obviously.)

Alltså, jag blir så fascinerade. Denna låtsade bekymran om min hälsa, dessa idéer om att hen absolut vet hur mitt liv ser ut, och framför allt detta otrevliga interagerande. Vad får man ut av det?

Och så stör det mig att jag ändå lite inte riktigt kan låta bli att ta åt mig. Ingen gillar att höra att hen är fet och ful liksom. Och så blir jag också ledsen för att världen ser ut så att det är här är rimligt beteende. (Alltså, att folk får för sig att det är rimligt beteende då.) Jag har ändå kommit ganska lindrigt undan genom mina år.

Bah.

13 kommentarer leave one →
  1. amandaidberg permalink
    20 mars, 2014 1:20 e m

    Alltså, folk kan ju dra åt helvete! Det är så förjävligt att världen ser ut så, att så många tycker att det är, om inte acceptabelt beteende, så iaf inte jättekonstigt. Att andra människors utseende och blotta existens provocerar dem så. GAAAAAAAH!

  2. Sandra permalink
    20 mars, 2014 1:21 e m

    Men, vilket pucko! Du som är så snygg med ditt självförtroende, livsglädje, kompetens och energi! Det rår inga benknotor i världen på ;-) You go girl, precis som du är!

  3. 20 mars, 2014 1:32 e m

    Man slutar ju aldrig förvånas över folk.
    Men hur gick logiken bakom det där med sladdarna?? =P

  4. 20 mars, 2014 1:34 e m

    Fascinerande, och så urbota dumt.

  5. 20 mars, 2014 2:08 e m

    Kan inte påverka trollen men man iallafall påpeka att efter seminariet på folkets hus i tisdags så började det hända nåt för mig. Är fortfarande ledsen för det som du säger, att samhället ser ut som det gör. Samtidigt är det så viktigt att ha någon som säger att man inte måste lida av skitidealen och vad samhället (och trollen) säger åt en att en ska eller ska vara. Du är en jätteviktigt förebild för! (och säkert väldigt många andra också.)

    • 20 mars, 2014 10:11 e m

      Å, tack, vad glad jag blir att höra att det gjorde något.

  6. 20 mars, 2014 2:47 e m

    Ibland förstår jag mig inte på människor.. Blir bara arg då jag läser ditt inlägg, så himla tråkigt att ens behöva läsa sånt där!!!
    Btw jag har försökt hitta din bok men hittar den inte på bokia i umeå. Vet du om dom ska ha din bok där el om man måste beställa efter den?
    Mvh Julia Trevlig kväll

    • 20 mars, 2014 10:15 e m

      Det verkar lite godtyckligt var den finns; eventuellt har den skickats tillbaka för bokrean och kanske beställs in sen. Men fråga dem så beställer de säkert hem den, annars finns den på Bokus och Adlibris.

  7. Anonym permalink
    20 mars, 2014 5:29 e m

    Usch, vilka äckliga människor det finns! Jag vill också säga vilken förebild du är! Jag vann din bok i utlottningen på bloggen, och du skriver så sant och bra. Just nu behöver jag kolla igenom den igen, eftersom jag igen har börjat tänka på min kropp och att jag är större än förut. Din bok hjälper! Så skit i trollen, för varje internet skitstövel sitter det en massa andra människor och hejar på dig och det du gör! ~LittleMissPlump (Sara)

  8. 20 mars, 2014 11:22 e m

    Nä, usch alltså… Förebild var ordet och att du gör skillnad, stor skillnad. Kram

Kommentera

