Skip to content

Dagens tips: Blommor!

19 mars, 2014
tags:

För ett tag sen bestämde jag mig för att jag skulle testa det här med snittblommor. Krukblommor överlever över lag inte jättelänge här, dels för att jag verkar välja såna som behöver noggrannare vattning än jag alltid lyckas med och dels för att den lilla katten uppskattar blommor väldigt mycket. Med sin mun. Så vi har bara gröna växter. Men! Snittblommor behöver inte överleva så länge, och de kan stå på en byrå i hallen dit Tesla än så länge inte lärt sig hoppa.

Blommor

Jag tänkte att det skulle vara lite färg som jag behövde, där i januari, och det var faktiskt väldigt trevligt. Jag blev glad varje gång jag kom hem och såg dem. Det har bara blivit tre buketter än så länge, även om planen var att det skulle finnas blommor där mest hela tiden — det blir lätt så med planer — men jag tänker mig att det är en vana som kan få löpa vidare kanske till och med när det slutar slaska ute.

Så det är dagens tips. Enkelt, inte jätteorimligt dyrt, och smakar definitivt mer än det kostar.

No comments yet

Kommentera

