Skip to content

Ensam hemma

6 mars, 2014
tags:

Handendär har rest i jobbet två gånger hittills i år, en vecka varje gång. (Förhoppningsvis blir det inte en vecka i månaden resten av året.) Det låter kanske töntigt att säga det, men det är det längsta vi varit isär sen vi blev ihop för snart fyra och ett halvt år sen. Eller snarare det längsta vi sovit isär, för det är då det märks mest. Jag är generellt ganska nöjd med att vara på egen hand, både som singel och i relationer, men jag har vant mig vid att ligga och prata lite innan vi somnar, att skeda ibland, att få en godnattpuss.

Det är intressant att märka att precis som man kan vänja sig vid att ha någon där hela tiden, går det ganska snabbt att vänja sig av vid det. Det största problemet är att jag vant mig vid att antingen ha någon som uppskattar att jag lagar mat, eller som lagar mat åt mig. Sååå det blev ganska mycket mackor och färdigpytt de här veckorna.

Men i övrigt är det ganska lugnt, även om jag saknar honom. (Vilket antagligen skulle vara bra mycket jobbigare om vi inte kunde chatta och maila lite då och då.) Jag saknar honom, inte specifikt att bo med någon och ha folk omkring mig. Det stör mig inte om jag inte pratar med någon på några dagar — med rösten alltså. Det skulle ju vara något helt annat om jag inte hade ett helt internet fullt med vänner och saker. Då skulle jag nog känna mig ensam, istället för bara ensam hemma.

(I rättvisans namn är det också så att det mest varit jag som rest förut. Så jag har typ jobbat hela dagarna och sen kollapsat i säng och inte haft så mycket tid att sakna. Har nästan saknat min egen säng lika mycket som mänskan i den.)

2 kommentarer leave one →
  1. 6 mars, 2014 1:39 e m

    Vi har haft LDR väldigt länge och vi har setts i snitt varannan helg. Men nu när vi bor ihop kan jag bli sån där om han är borta två nätter. Som att han BORDE vara där. När vi bodde isär stängde jag liksom ner och accepterade. Nu vill jag aldrig flytta isär igen. Fast om vi måste skulle jag nog överleva det också.

    • 7 mars, 2014 3:37 e m

      Ja, typ så. Jag gillade att bo på egen hand men det är konstigt när han är borta.

Kommentera

