Skip to content

Bokvanefrågor

7 oktober, 2013

Hittade den här… nånstans?

Senast köpta inbundna bok: Hjärta av jazz, Sara Lövestam.
Senast köpta pocketbok: Hum. Köpte nog inte bara en.
Favoritgenre: Oj. Kan nog inte säga en. Såna med ord i.
Favoritbokhandel: Scifi-bokhandeln.
Favoritbibliotek: Jag saknar lite grann biblioteket i Ocean Beach. Nostalgikärlek till mitt barndomsbibliotek i Farsta.
Favoritplats att läsa (i hemmet): Soffan. Eller sängen. Önskar mig ett badkar igen.
Favoritplats att läsa (utanför hemmet): Mammas soffa.
Fem författare du alltid köper i inbundet format: Ingen. Däremot alltid Terry Pratchett i pocket, så samlingen matchar, vilket är lite störigt för det betyder att jag måste vänta extra.
Bästa lässnackset: Beror på humör.
Bästa läsdrycken: Te. Alltid.

Bästa bakgrundsljudet vid läsning: Helst inget. Kanske lite naturljud.

När på dygnet läser du helst? Hela.
Bästa bakfylleläsningen: Chicklit.
Bästa kollektivtrafikläsningen: Vad som helst.

8 kommentarer leave one →
  1. Tant Sviskon permalink
    7 oktober, 2013 6:59 e m

    Sjukt irriterande, den här pocketsamlargrejen. Har bl.a.Terry Pratchett och Sookie Stackhouse och lite annat. Gick så långt att jag blev lätt irriterad när jag vann en signerad Dead Ever After hos Sfbok eftersom den inte passar in i samlingen :-(

  2. 18 oktober, 2013 3:34 f m

    Det här har absolut inget med inlägget att göra, men jag såg den här länken på facebook idag och tänkte på dig (apropå kroppspanik, osv.)
    Vansinnigt jätte-mitt-i-prick: http://www.wordsdance.com/2013/06/word-of-mouth-shrinking-women-by-lily.html

Trackbacks

  1. Bokvanefrågor | Dark Places
  2. Enkät om bokvanor | Bokbabbel
  3. Bok(toks)vanor | Jag skapar, alltså är jag
  4. Vi kör en enkät, ok? | Bokbiten
  5. Dags för en ny enkät | fantastic books and where to find them

Kommentera

