Skip to content

Bokmässan, post scriptum

30 september, 2013

Jag hade först tänkt att mitt sista gästinlägg hos Bokhora skulle handla om min bokmässeupplevelse, men det blev istället något slags halvesoteriskt lyckosvammel om böcker och läskärlek, typ. Det kan man läsa här.

Nå, min bokmässa då.

Den var tamefan fantastisk. Jag skojade med Handendär på vägen hem att det var lite som när vi gifte oss, att efteråt kommer jag vakna och känna att vafan, är det ingen som ska säga massa bra saker om mig idag? Bakmässa, råkade jag säga, istället för baksmälla. Boksmälla, kanske.

För det var så underbart att få träffa folk som läst boken eller sett fram emot boken, som kom fram och tackade för vad jag gör och skriver, som aldrig hört talas om mig men som fastnade vid något av mina framträdanden och köpte boken, som tyckte att jag sa bra saker, som ville berätta om sina egna erfarenheter, som ville ta en bild med mig. Alla som jag träffade: Tack för att ni finns. Alla som jag inte hann träffa, och typ alla andra i världen: Tack för att ni finns också. Jag är fortfarande lite hög på lycka och uppskattning. På känslan av att få folk att lyssna och skratta och känna igen sig; på känslan av ett stort seminarium med balla människor med min boktitel som rubrik.

Boken sålde nästan slut i montern. Alltså den känslan. Kan knappt beskrivas. Jag fick signera jättemånga böcker och fick flera meddelanden från folk som inte hunnit hitta mig.

Även utöver det var det väldigt fint att få träffa både vänner och bekanta och folk jag pratat med på internet och/eller beundrar, att ha intressanta samtal och få lyssna på några få framträdanden när jag själv hade luckor. (Ett av dem ska jag försöka skriva lite mer om sen.) Jag tog det ganska lugnt med festandet och minglandet, för jag vet hur olycklig jag blir av för lite sömn, men det lilla jag ägnade mig åt var mycket trevligt.

Såååå jag känner att jag måste börja skriva väldigt fort för att få ha lika roligt nästa år.

8 kommentarer leave one →
  1. 30 september, 2013 10:39 f m

    Och jag har bloggat hos mig, http://simonaahrnstedt.se
    Kram
    Simona

  2. 30 september, 2013 12:26 e m

    Åh, lyllos som var där!!!! Man blir nästan sjuk i kroppen när man läst om allas underbara upplevelser på mässan!
    Kul att det var så lyckat för dig! :-)

  3. 30 september, 2013 12:56 e m

    Då vill man ju genast veta om du skriver på något nytt :) Vad härligt med sådan lycka. Jag tror faktiskt att det är den många författare vill få tag i – så stort grattis!

  4. 1 oktober, 2013 12:52 f m

    Är så lycklig för att det finns en bok att ge i handen till folk som verkligen behöver en sån bok! Bara: ”Här, läs! Och en tyngd från dina axlar kommer att avlägsnas, och livet kommer från och med nu kännas lite lättare och du kommer få mer tid över på köpet.” Wiiii!!

  5. Spindelskivling permalink
    8 oktober, 2013 9:40 f m

    Jag är så lycklig över att du skrivit en sån fantastisk bok, jag älskar den och tänker rekommendera till alla. Har nog provat allt i relation till min kropp (VV, 5:2, GI, LCHF, äta för mycket, strunta i allt) UTOM att acceptera och tycka om min kropp som den är och ge den näringsrik god mat och röra på den lagom utan skam- och skuldkänslor. I din bok finns verktygen. Tack!!!!

Trackbacks

  1. Bokmässan är över | En udda verklighet
  2. Göteborggggg | Julia Skott - pangbrud och skjutjärnsjournalist.

Kommentera

