Skip to content

Gomorron Sverige om Kroppspanik

16 september, 2013

gomorron0916

Imorse var jag med i Gomorron Sverige och pratade inte teknik, utan istället om kroppshets. Det var trevligt att ha sällskap av en diabetesforskare som i princip höll med mig. Hela samtalet finns här.

5 kommentarer leave one →
  1. Fredrik Wass permalink
    17 september, 2013 11:18 e m

    Bra inslag!

  2. Isabell permalink
    19 september, 2013 12:42 e m

    Jättebra inslag!

  3. 23 september, 2013 7:52 e m

    Julia, jag vill bara berätta att jag är både så glad och så tacksam att du skrev denna bok. Har kommit igenom halva och det är så viktigt att allt detta förs på tal, att det förs diskussioner.
    Själv brinner jag mycket för frågan kring BMI, eller fråga, men situationen kring den och hur människor under en natt kunde gå från normalviktig till överviktig.
    Vad är normalt, varför är en smal/mager kropp nödvändigtvis normen för vad som ska klassas som normalt för att inte prata om alla pengar som ligger i att vi inte är nöjda med våra kroppar.

    Åter igen, stort tack!

Trackbacks

  1. Fejk-PR är inte PR » JMW

Kommentera

