Skip to content

Ebb och flod och energi

20 juli, 2013

Våren var konstig. Det var lite allt eller inget — massa jobb med boken, och så väntan. Mer jobb, väntan. Andra saker som hände, som är tråkiga eller privata eller irriterande, men som krånglade. Nu är det inget bokjobb, och så väntan på att den ska komma och vad folk ska tycka — hej ångest — och på lite föreläsningar och andra roliga saker. Men det här limbo-tillståndet är inte särskilt bra för mig.

Vi åkte bort i en vecka, till en kompis bröllop i Oregon. Det var bra för mig. Semester, glad för Paige, nya trevliga människor, vackra vyer, klappa en beagle. Jag vet inte riktigt vad det var som jag behövde, men det känns som att jag fick något jag behövde där. Något slags — jag gillar inte ordet nytändning, men nåt sånt. Jag fick lite idéer och lite energi.

Såhär, ungefär.

Whee!
(Cannon Beach, som vi nästan inte åkte till men var väldigt glada att vi gjorde. Handendär trodde inte att jag kunde hjula utan att ramla och bli blöt. Tji fick han.

Detta är också eventuellt en av de mindre värdiga bilderna på mig på internet, vilket är imponerande med tanke på att jag är väldigt bra på att göra konstiga miner och/eller saker.)

Vissa av idéerna är kanske inte helt realistiska — även om det vore ballt att flytta till Oregons landsbygd och renovera en fallfärdig liten gård och skriva böcker så är det eventuellt lite väl komplicerat. Andra idéer får vänta. Vissa ska jag ta tag i. Till exempel ska jag försöka skriva mer saker som andra får se ganska snabbt. Typ blogginlägg och så.

6 kommentarer leave one →
  1. Jenny Plupp permalink
    20 juli, 2013 4:00 e m

    Vad då mindre värdig? Jag ÄLSKAR den här bilden!!!

  2. cyborgen permalink
    20 juli, 2013 9:00 e m

    Vadå ovärdig? Supercool ju!

  3. Hanna permalink
    20 juli, 2013 9:06 e m

    Hurra för att du har lust att skriva mer blogginlägg!

  4. 20 juli, 2013 10:50 e m

    Fan vad snyggt!! Och inte det minsta ovärdigt! Snarare supervärdigt! Jag älskar att klara att göra saker med kroppen och särskilt att klara av att bära upp hela min kroppstyngd på bara händerna (och jag väger mer än 52 kg om man säger så ;) ) Ser enormt mycket fram emot din bok!

    • 22 juli, 2013 9:03 f m

      Ja, jag tänkte också på att det är ballt att mina handleder som är, om inte nätta så ändå spädare än mina bastanta ben, klarar av en våldsam skuttbelastning. =)

Kommentera

