Skip to content

No Diet Day redux

10 maj, 2013

När jag skrev om No Diet Day på Facebook fick jag några svar som jag även såg varianter av på andra ställen. Folk skojade om att tur att jag åt X då, eller oj om jag hade vetat det hade jag ätit fler bullar!

Jag fattar ju att det var skämtsamt menat, men det blir så tydligt ändå hur folk lätt reagerar på någon som säger ”banta inte idag”. Motsatsen är att äta jättemycket onyttigheter, inte att bara äta mat utan att tänka på kaloriinnehållet. Om du inte på något sätt kontrollerar och begränsar ditt näringsintag och ditt ätande, så är alternativet typ att spåra ur.

Vi har tappat balansen, bokstavligen och bildligen. Vi vet inte hur man förhåller sig till mat som MAT.

2 kommentarer leave one →
  1. julia permalink
    11 maj, 2013 7:59 f m

    ”man får ha en dag i veckan då man ”syndar”” Hur mycket gläds man åt den fina middagens smakexplosion om den är syndig. Mat är det nya kvinnokopplet, tillsammans med vår sexualitet styr ”dem” oss som små marionetter.

  2. 17 maj, 2013 12:48 e m

    Word!

Kommentera

