Skip to content

Mmmmmassage

19 april, 2013
tags:

När jag fyllde år i höstas fick jag ett presentkort av min snälle bror och svägerska på en spaupplevelse. Jag funderade lite på om jag skulle ta chansen att testa något slags ansiktsbehandling, men jag tycker alldeles för mycket om massage, så det blev massage. Sen flöt jag omkring lite utomhus och lite inomhus i en pool i tjugo minuter, och lyssnade på min egen andning och vattnet som rörde på sig.

Jag har fått massage kanske tio-tolv gånger förut, både som lyx och som behandling för protesterande muskler. Idag var det lite både och, men oavsett vilket var det verkligen vad jag behövde.

Jag vidhåller att det borde ingå i allmän friskvård att alla skulle få massage någon gång i månaden. Både individen och samhället skulle må bra mycket bättre av det.

2 kommentarer leave one →
  1. heloosblogg permalink
    19 april, 2013 8:40 e m

    Men jag gillar inte massage!

    • 21 april, 2013 12:43 e m

      Nä jag tänker inte att det är tvång. Bara bra för de flesta.

Kommentera

