Skip to content

Omslag!

8 april, 2013
tags:

Jag hade ett jättebra möte med min förläggare idag, där vi gick igenom vad som börjar närma sig något slags ganska färdig version av mitt bokmanus. Det känns väldigt bra; boken blir skitbra, om jag får säga det själv. Och det tänker jag.

Och! Jag fick tillstånd att visa upp omslaget. Det är också i princip färdigt även om det eventuellt kan komma förändringar.

Kroppspanik omslag

(Formgivaren heter Nina Leino.)

Alltså det är liksom en bok. En bok med mitt namn på. Som folk kommer att kunna köpa. Redan de första förslagen som vi valde bort fick det att kännas mer verkligt — omslag! namn! — men nu är det verkligen på riktigt. Helt bisarrt och skitballt. Om sådär fem månader kommer den här finnas på hyllor och bord i butiker. (Eller, förhoppningsvis ligger den inte alls där för att den sålt slut. Men som hastigast kommer den att stå på hyllorna.)

Jag vet knappt om jag vågar fråga er vad ni tycker om det. Jag har inte gjort omslaget och jag har inte varit den som bestämt exakt hur det ska vara, även om jag fått ha ganska mycket input, men det är liksom ändå min baby, hela den här boken.

16 kommentarer leave one →
  1. 8 april, 2013 4:40 e m

    Löv it!!!!! Hoppas den säljer som smör i solsken ;)

  2. jullan permalink
    8 april, 2013 5:06 e m

    Snälla, sätt dit ett bindestreck efter ”Kropps”! Farligt nära särskrivning annars.

    • 8 april, 2013 6:17 e m

      Jag har pratat om det med förläggaren och det blir inget bindestreck. Jag har lovat att inte rita dit streck med spritpenna på affischer eller omslag.

      • Ullah permalink
        8 april, 2013 8:33 e m

        Vad synd! Men jag lovar att köpa och läsa ändå.

        • 9 april, 2013 7:28 f m

          Jag skulle precis också föreslå ett bindestreck! Men varfööör inte? Så mycket kan det väl inte störa? Jag riktar inte frågan till dig så klart, jag bara uttrycker min frustration över alla borttappade bindestreck.

          Men jag tänker också läsa boken ändå! :)

          • 9 april, 2013 6:30 e m

            jag håller med, man hakar upp sig lite i läsningen av framsidan och det är ju synd för boken ser så jäkla grym ut!! läspeppen!

  3. 9 april, 2013 12:35 f m

    Perfekt omslag! Helt rätt för den typen av bok tror jag.
    Stör mig dock som fan på avsaknaden av bindestrecket såklart. :)

  4. 9 april, 2013 10:25 f m

    Hurra och snyggt! (minus bristen på bindestreck)

  5. 9 april, 2013 10:30 f m

    COOLT!

  6. Hmm permalink
    10 april, 2013 11:49 e m

    Passande omslag som enligt vad jag förstår illustrerar perfekt vad du skrivit om.

  7. 11 april, 2013 8:57 f m

    Tack allihop!

  8. 13 april, 2013 3:19 e m

    Suck – dessa bindestreck. Är det någon som tycker detta praktiska streck är fula eller? Jag vill att boken ska komma ut NU så att jag kan köpa och läsa den på stubberten!

  9. 14 april, 2013 5:14 f m

    Jättejättesnyggt!
    Men håller med om bindesstrecket… Men hur som helst, super! Grattis! Du har skrivit en BOK! På riktigt! Det är ju precis hur stort som helst!

  10. Jessica permalink
    17 april, 2013 4:52 e m

    Wahey, mer läsning! Kommer nogsamt att köpa.

    Ang. bindestrecket så tror jag det är en sån där fråga där korrektur/grammatiknazi och typografi skär sig. Och eftersom sättaren sätter’en så vinner typografi. (Någon som är mer bevandrad får gärna rätta mig därest jag har fattat fel.)

    Men JA! åt bokutgivning. För att bok.

  11. 12 maj, 2013 6:04 e m

    Oj vad spännande det ska bli att läsa din bok! En sådan bok som jag skulle vilja skriva själv ;) Tycker du verkar väldigt sympatisk och bra och du tar upp intressanta ämnen! Bloggar själv på temat genus/jämställdhet/feminism och alltid kul med ny input på området! :) http://patriarkhatet.wordpress.com/

Kommentera

