Skip to content

Fuck fakta

4 april, 2013
tags:

Jag sitter och redigerar boken nu utifrån en massa saker som behöver ytterligare referenser och hänvisningar och källor och förtydliganden.

Alltså, jag vet ju att det är viktigt och att det är jättebra att jag har en förläggare och redaktör som vill att boken ska bli så absolut bra som möjligt utan att folk kan kritisera eller ifrågasätta eller undra eller avfärda eller missförstå. Fortfarande väldigt tacksam för det. Verkligen. Och det är ganska tillfredsställande att kunna och få visa att kolla, det här och det här och det här.

Men just nu känner jag att om jag skriver en bok igen ska det vara en roman som utspelar sig i ett fiktivt universum, eller en bok som helt och hållet bara utgår från mitt eget tyckande. Inget att underbygga eller verifiera eller dubbelkolla. VARFÖR PÅSTÅR JAG SÅ MYCKET SAKER?

(Jag får flashbacks till när jag pluggade och man behövde ha källa för allt om det så var att en meter är 100 centimeter. Det är kanske inte helt rättvist, men efter ett tag börjar man se i kors av rapporter och böcker och artiklar.)

No comments yet

Kommentera

