Skip to content

Ohana means family

28 mars, 2013
tags:

Jag har stått och gjort pascha i två omgångar idag, och imorrn ska jag göra kulitj. Vi fortsätter traditionen av påskhäng med rysk påskmat.

Det är trevligt att laga mat, och det kommer att vara trevligt på söndag, men det får mig ändå att sakna päronen. Jag och mamma brukade laga maten tillsammans och färga ägg och vika servetter. Vi brukade vara hela familjen ihopklämda runt ihopskjutna bord.

Man gör sin egen familj också. Men det är inte alltid riktigt samma sak.

2 kommentarer leave one →
  1. 28 mars, 2013 9:46 e m

    Smakens ! Jag ska göra Pascha i morgon :)

  2. Josefin permalink
    2 augusti, 2013 8:04 e m

    Family means nobody gets left behind.
    (börjar gråta okontrollerat)

Kommentera

