Skip to content

Spackel utan vacker.

12 mars, 2013
tags:

Vissa dagar sminkar jag mig för att det är roligt med färg och form och att fläska på och känna sig nästan tecknat snygg. Vissa dagar sminkar jag mig för att jag tycker att jag ser trött och sliten ut utan. Vissa dagar sminkar jag mig för att samhället har något slags idé om miniminivån för acceptabel kvinnlig ansträngning och utseende. Vissa dagar sminkar jag mig av vana, för att det är en del i rutinen. Vissa dagar sminkar jag mig för att jag vant mig, för att mina ögonfransar ser mesiga ut annars. Vissa dagar sminkar jag mig inte alls.

Vissa dagar sminkar jag mig för att bygga mig en rustning, en mask som intalar både mig och den jag möter att jag är stark och smart och snygg och vet vad jag gör.

Vissa dagar funkar det. Vissa dagar inte.

No comments yet

Kommentera

