Skip to content

Jag minns alla mina (inte) kyssar

7 mars, 2013
tags:

Ibland funderar jag på människorna jag inte kysste. Människorna jag inte vågade kyssa. Människorna jag kanske borde ha kysst. Människorna som det i efterhand är ganska tydligt att jag borde ha kysst, hade fått kyssa.

Det handlar inte alls om någon känsla av någon som kom undan, eller en förlorad möjlighet. Jag kan inte föreställa mig en enda alternativ tidslinje där jag skulle vara nöjdare än jag är med Handendär och vårt liv tillsammans, och jag vill inte byta ut honom för all pasta i Italien.

Det är mer att jag undrar om jag hade varit en annan människa under tiden, kanske till och med lite annorlunda idag, om jag hade vågat luta mig framåt lite oftare. Om jag hade insett tidigare att jag var attraktiv och intressant, om jag hade lärt mig hur fantastiskt det kan vara den där sekunden då man vågar någonting läskigt.

Så hade jag ju fått några fler första kyssar också. Eller kanske ännu mer den där halva sekunden innan en första kyss, när undran om det ska hända precis precis går över i den hisnande vetskapen att det kommer att hända, när det ännu inte spelar någon roll om den man ska kyssa är bra eller dålig på det, när blodet rusar och magen ilar och hormonerna dansar.

Sen att det alldeles säkert finns folk som det är lika bra att jag inte kysste, och för den delen också folk jag kanske inte borde ha kysst, är en annan sak.

2 kommentarer leave one →
  1. 8 mars, 2013 12:08 e m

    Å detdär får en att tänka efter. En del borde man ha kysst ja. Tänk om man hade haft bättre självkänsla och vågat. Undrar hur livet hade varit då?

  2. 15 mars, 2013 3:53 f m

    Jag tänker också lite likadant. Borde ha kyssts oftare i högstadiet / gymnasiet. Men jag tog igen det sen på universitetet.

Kommentera

