Skip to content

Pandapandapanda!

27 februari, 2013
tags:

– Jaha, ska vad jag blogga om idag då? frågade jag Handendär när vi gick för att hämta paket och handla lite mat.

Det ena paketet visade sig vara stort och mjukt och från Kina och jag kunde inte för mitt liv räkna ut vad det skulle kunna vara där i — förrän ute på gatan där jag plötsligt fick en snilleblixt och pep lite av upphetsning.

– Det är ju min kigurumi! Ååå då vet jag ju verkligen vad jag ska blogga om idag.

kigurumi

Jag hittade den på ebay för några veckor sen och kunde inte riktigt låta bli — en panda för hundrafemtio spänn liksom!

Sen vet jag inte riktigt vem den här skulle passa på som är 180 centimeter lång; storlekarna verkar vara lite konstiga. Jag får nog tyvärr tillstå att den är i snävaste laget även för mig, i alla fall om jag vill röra på mig och så, så den kanske doneras till något syskonbarn som kan ha större glädje av den. Jag får väl hitta någon mer vanlig onepiece att sitta och skriva i istället, även om det bär mig emot. Eller så sitter jag envist i min kroppsstrumpa och bestämmer att jag tycker att det är mysigt.

pandarumpa

Den har en liten svans också. Jag bjuder på den.

7 kommentarer leave one →
  1. henrik permalink
    27 februari, 2013 9:40 e m

    Gör inte svansen den obekväm att sitta i?

  2. 27 februari, 2013 10:12 e m

    Fantastiskt gullig! Om du bestämmer dig för att inte behålla den lär du i alla fall göra syskonbarnen väldigt glada.

  3. 27 februari, 2013 10:42 e m

    Åh, vilken underbar grej, sån vill jag också ha! Måste genast in på ebay och se ifall jag också kan få tag på nåt liknande =D

  4. Anton permalink
    28 februari, 2013 3:01 f m

    Gråter den blod?

  5. 1 mars, 2013 3:41 e m

    Hahaha, underbar!

Kommentera

