Skip to content

Ett porträtt av författaren som författare

21 februari, 2013

Idag ska jag fotas för mitt författarporträtt. Väldigt förtjust i det ordet. Det är alltså bilden som kommer att finnas baki boken, i kataloger, kanske förhoppningsvis i intervjuer, och så. Jag ska få träffa en väldigt duktig fotograf — och självklart känner jag mig ful, har en dålig hårdag och en finne på hakan. Inte helt övertygad om att jag hittat rätt kläder som bäst förmedlar att jag är arg och smart. Och så vidare. Hurra!

Undrar om jag kommer undan med att föreslå att jag står långt långt bort på ett fält och ser klok.

One Comment leave one →
  1. 21 februari, 2013 9:39 f m

    Ska man ha bild på boken ska den ju vara tagen av en författarporträttsbildfotograf såklart! Det är ju en genre i sig. Alla blir snygga o förmedlar rätt känsla då. Själv har jag gett ut tre böcker på tre olika förlag. Inget av dem har nånsin andats om en fotograf, ha, ha.

Kommentera

