Skip to content

Tidsspann

15 februari, 2013
tags:

Fick ett ryck att göra en lista. (Eller, hade ett gammalt utkast som jag inte hade fyllt i något på och tänkte köra fuskisen att använda nu.)

För fem år sedan var jag tjugofem och bodde ensam  efter fem år i relation och samboskap, hade precis blivit sms-dumpad av min första post-sambo-flört, och gjorde praktik på TV4.
För tre år sedan hade jag jobbat på Aftonbladet i några veckor. Och så var det alldeles innan Handendär flyttade in sina saker i min lägenhet. Själv hade han i princip bott där från dag ett.
För ett år sedan var jag tjugonio, jobbade på Residence och var alldeles säkert jätteförkyld. Hade bott i nya lägenheten i tre månader.
Igår hängde jag med Annan och tittade på film, stökade lite jobbgrejer, stickade strumpa, fick en allahjärtanssemla.

Imorgon ska jag på syfestivalen och peta på jättemycket garn!
Om ett år hoppas jag att boken har sålt tokbra. Då har det gått ungefär ett halvår sen den kom och jag räknar med att det har instiftats ett särskilt Nobelpris.
Om tre år är jag 33, som Jesus. Och har ingen aning mer än så. Förhoppningsvis gör jag väl något vettigt. Kanske fått ge ut någon bok till. Eller löst energikrisen eller något annat rimligt.
One Comment leave one →

Trackbacks

  1. 24 | Kaospatrullen

Kommentera

