Skip to content

Nageltips

11 februari, 2013
tags:

Man vet att man gift sig med rätt man när man säger ånej, jag har glömt att blogga idag! och han svarar oj, det måste du göra, du får inte bomma blogg100 på något så litet.

… medan man sitter och tittar på film.

Så jag kör en fuling och tipsar om dagens enklaste knep för att bli på bra humör: Knasigt nagellack. Jag fick hem det här idag och behövde ändå byta ut slitet blått (samt fila ner slitna naglar).

Naglar

Det heter It’s a Trap-eze! och är från China Glaze. Massa olika glitter i en mjölkig bas och jag blev genast lite gladare när jag målat dit det.

Nagellacket

Sånt här glitter kan vara ett härke att få bort; det finns två knep man kan använda. Det ena är att ha nagellacksborttagning på en bomullstuss som man håller fast på nageln genom att linda folie runt fingertoppen och vänta ett tag. Det andra är att använda sig av bitar filt istället för bomullstussar eller pads, eftersom de håller bättre för gnuggande. Eller så målar man bara på mer och mer nagellack tills naglarna är en halv centimeter tjocka. Det är ju som man vill.

3 kommentarer leave one →
  1. 12 februari, 2013 4:09 e m

    Oh. Skitsnyggt!

    P.S Är mycket imponerad av er som kör 100dagarsgrejen. Jag har haft sån sjuk torka själv så jag kan inte ens föreställa mig hur jag skulle klara av en vecka.

  2. 13 februari, 2013 11:07 f m

    Knasigt nagellack är grejen=) Tack för tipset att ta bort glitternagellack =)

Trackbacks

  1. Lite lack igen, denna gång på naglarna dock « Katta Kvack

Kommentera

