Skip to content

Läsningsenkät

3 februari, 2013
tags:

Jag hittade den här på någon blogg, och så försökte jag följa den bakåt till någon som gjorde den först men det var lögn. Så vi säger att jag hittade den på en blogg bara. Feel free att stjäla vidare.

1. Ljudbok eller bok i handen?
Bok i handen. Har aldrig lyssnat på ljudbok tänkte jag säga men det är lögn, för ett ex ville lyssna på Harry Potter när vi skulle sova. Men i princip aldrig lyssnat på ljudbok.

2. Pocket eller inbunden?
Jag gillar inbundna böcker, men pocket är så fasligt praktiskt.

3. Påhittat eller verklighetsbaserat? (Fiction/non fiction)
Jag läser nog mest romaner, men jag gillar fackböcker också. På sista tiden har det av lätt insedda skäl blivit väldigt mycket kroppsböcker.

4. Harry Potter eller Twilight?
Harry Potter. Är det ens en fråga?

5. Fantasyvärld eller vår värld?
Både och.

6. Kindle, iPad eller annat?
Kindle.

7. Låna eller köpa böcker?
Väldigt länge sen jag lånade på biblioteket, men jag gillar att låna av folk som jag känner. Försöker låta bli att köpa för jag har så många som väntar.

8. Bokhandlar eller online?
Egentligen föredrar jag bokhandlar, för man kan lalla omkring och slumphitta saker. Och så kan man läsa boken på en gång. Online är bra för utbudet är enormt och vissa sajter har väldigt bra rekommendationsalgoritmer.

9. Ensamstående bok eller trilogi?
Om det är bra vill jag ju gärna läsa mer.

10. Tjock bok eller kort bok?
Lagom tjock bok.

11. Romans eller action?
Både och.

12. Mysa under en filt eller steka i solen?
Mysa under en filt. Sol är jobbigt.

13. Varm choklad eller latte?
Varm choklad.

14. Läsa recensioner eller bilda egen uppfattning?
Recensioner är bra för att få tips, men jag tror inte att de är till för att man inte ska bilda en egen uppfattning.

Kommentera

