Skip to content

Sushipyssel

26 januari, 2013
tags:

När Frida fyllde år i höstas fick hon ett litet presentkort på en sushiverkstadskväll. Varken jag eller Handendär har någonsin gjort sushi förut, men det kändes som en kul idé som skulle kunna sluta i både katastrof och succé. Igår hade hon bestämt sig för att lösa in sin present, och det gick klart bättre än jag hade förväntat mig. Vid ett tillfälle började jag upphetsat ropa till Handendär att kolla, den här ser nästan ut som att den var riktig!

Ingredienser

sushi2

En bra sak när man gör sushi är att använda sig av en liten slaktad datorfläkt så att man inte behöver vänta på att riset ska svalna av sig självt.

sushi3

sushi4

sushi5

sushi6

Sen åt vi brylépudding och drack madeira och konjak. Puddingen gjorde vi i kaffekoppar och jag har video på hur absurt det slurpar när man skakar ur den, men det är det eventuellt bara jag som tycker är hysteriskt roligt. Gott var det, hursomhelst.

puddin

Madeira

Det är lite trevligt det här att matblogga, även om sällskapet ibland tycker att man ska lägga ner kameran och lyfta skeden istället.

No comments yet

Kommentera

