Skip to content

Hejdå året

31 december, 2012

När jag var yngre och firade nyår med päronen brukade vi alltid diskutera under middagen vad vi mindes från det gångna året. Jag har redan trakasserat Handendär med vad han minns och vad han tyckte bäst om och sådär.

Så vad har jag gjort, egentligen? Jag har rest en hel del, både för nöjes och arbetes skull. Jag och Handendär hade några hemskt trevliga dagar i London i våras, vi hade några fina veckor i Kalifornien i somras och en lajbans helg i New York i höstas. Vi bodde in oss i den nya lägenheten. Vi förlorade Esme, och plockade på oss en Tesla som fortfarande är väldigt söt och väldigt gräslig.

Jag blev av med ett jobb och fick ett jobb och blev av med det också. Jag jobbade jättemycket för att få ge ut en bok och fick till slut det, även om det dröjer ett tag till tills själva boken kommer. Jag skrev hela första utkastet av boken också. Jisses.

Jag bloggade ganska dåligt. Men stickade något så ofantligt, visade det sig. Jag läste ungefär hundra böcker och såg något trettiotal filmer. Desto mer tv-serier, dock.

Jag fyllde trettio, vilket känns helt OK.

2013 då? Jag vet inte. Jag hoppas att boken blir bra och går bra. Jag hoppas på lite andra saker som är småhemliga eller småprivata. Jag hoppas att det blir bra.

One Comment leave one →
  1. 1 januari, 2013 8:27 e m

    Hej Julia och gott nytt år! Det var länge sedan jag kikade in på din blogg, roligt att du finns kvar med bloggen och stort, stort grattis till boken som är på gång! :-D

    Sen vill jag också bara säga att jag tidigare också brukade kolla in kroppsbilder ibland och jag uppskattar verkligen det du gjorde med den bloggen. Jag läste några av de sista inläggen och jag har full förståelse för att det tog både för mycket tid och energi. Tråkigt med all negativ kritik tycker jag. Du gjorde ett fantastiskt jobb, stort och varmt tack från mig till dig för den bloggen!

    Gott nytt år! :-)

Kommentera

