Skip to content

Josephine svarar

9 november, 2012

Josephine, tjejen i SATS-reklamen som gjorde Katrin Zytomierska så förskräckt, har skrivit ett helt fantastiskt svar på Resumé. Läs det.

I slutänden är det dock inte åsikterna i blogginlägget eller spekulationerna kring min träning, kost, fysik, hår eller hur jag ser ut som gör mig riktigt ledsen med hela den här grejen. Det som gör mig riktigt ledsen är att jag har två små döttrar som ska växa upp i en värld där personer som Katrin Zytomierska får så stort genomslag för sina smaklösa angrepp. Det är mitt ansvar att se till att mina döttrar får självkänsla nog att hantera den här typen av människor när de växer upp och det gör det extra viktigt för mig att visa att jag står upp för den jag är och det jag gör. Det är mitt ansvar att de ska kunna hantera vuxna kvinnor som utvecklat nätmobbning till en konstform bara för att dra in några slantar och få några minuter i rampljuset. Det är ett stort ansvar för verkligheten just nu är riktigt, riktigt deprimerande.

Jag vill typ skicka blommor och nallar och matkassar och allt bra jag kan komma på. Hinkar med respekt till Josephine.

One Comment leave one →
  1. 14 november, 2012 10:02 f m

    Det var ett riktigt bra svar. Det är ju just det som är kärnan i det hela.

Kommentera

