Skip to content

EN BOK EN BOK EN BOK JAG SKA GE UT EN BOK! BOKBOKBOK!

31 oktober, 2012

Idag fyller jag 30. (Ojoj.) Jag fick väldigt fina presenter av Handendär på morgonen, och av hans föräldrar och några vänner i söndags, men vet ni vad som väntade på mig på hallmattan efter jobbet? Kanske världens bästa present — ett förlagsavtal. (Var tvungen att kolla efter i mappen vad det heter; ville säga bokdeal och bokkontrakt och utgivningsavtal och allt möjligt.)

UTROPSTECKEN!

Nästa höst kommer det att komma ut en bok på Natur & Kultur, just nu med arbetsnamnet Kroppspanik, som handlar om kropp och vikt och hälsa och alla de där lögnerna och myterna och dumheterna vi har för oss. Typ de där sakerna som jag skrivit och pratar om i flera år, fast mycket längre (…mycket längre) och med hårda pärmar och ISBN-nummer och liksom en BOK hörni. Det är sjukt ballt och jag är så glad att det är helt klart och att jag äntligen kan hojta om det till alla jag känner och på hela internet. Jag fick det slutgiltiga ja-et för två veckor sen, men jag är lite för skrockfull för att våga säga något innan jag hade papprena i mina knubbiga små labbar. (Bådadera kan alltså skådas på bilden.)

Nu måste jag liksom bara skriva klart boken också… Men det flyter på ganska bra (knack knack tvi tvi) och det är ju ett ämne som jag brinner för och tycker jättemycket saker om, så hä bli no bra. Jag kommer varken att utlova viktnedgång, tyck-om-dig-själv-övningar eller minst tre fotnoter per sida, utan tanken är att det ska vara en debatterande, ifrågasättande och informativ bok som bjuder på lite aha-upplevelser och lite det-var-som-fan och vad-i-helvete. Och kanske lite funderingar om exakt hur jag kommer på mina jämförelser och metaforer egentligen.

Jag kommer nog att be om lite input och synpunkter på vägen — jag har fått så mycket intressanta kommentarer och mejl de senaste åren att det vore jättekorkat att inte få med lite av det. Hör gärna av er om ni kommer på nåt på en gång.

Ih!

Som bonus kan ni få dagens T-shirt, som jag bytte om till när jag kom hem från fölsedagsmiddagen. Smörstekt anka med kantareller är nog fortfarande bland det godaste jag vet.

22 kommentarer leave one →
  1. 31 oktober, 2012 9:48 e m

    Grattis!!! Vad kul! Och grattis på födelsedagen!

  2. 31 oktober, 2012 9:53 e m

    Ooh! Grattis! Fasiken vad fint.

  3. 31 oktober, 2012 10:10 e m

    Fan vad grymt! Grattis! GRATTIS!

  4. 1 november, 2012 2:54 f m

    Men HIMMEL OCH PANNKAKA! En bok! Det är hur stort som helst! GRATTIS!

  5. 1 november, 2012 5:14 f m

    Grattis, vad kul!

  6. 1 november, 2012 8:09 f m

    Jag instämmer med övriga kommentatörer: Grattis till bok och på födelsedag!

  7. 1 november, 2012 8:57 f m

    Grattis på födelsedagen. Och tusanimig vad kul med en så viktig bok. Den ser jag fram emot att läsa. Jag älskar ALLT du skrivit om ämnet innan.

  8. 1 november, 2012 9:34 f m

    Och tack alla andra också.

  9. 1 november, 2012 10:26 f m

    ÅH Fett! Äntligen en bok som jag genuint ser fram emot att läsa. Kör hårt!

  10. Karin permalink
    1 november, 2012 10:36 f m

    Grattis grattis grattis! Båda till födelsedag och till BOK! Så himla bra med en motvikt (höhö) till alla vikthetsböcker- och tidningar som finns där ute..! Det kommer bli jättebra!

  11. 2 november, 2012 7:08 e m

    Grattis i efterskott till 30-årsdagen och jättegrattis till förlagskontraktet! Wow, vad kul! Ser verkligen fram emot att läsa boken så småningom.

  12. 3 november, 2012 4:18 e m

    Jisses vad kul! Tycker dock att jag kommer att få vänta alldeles för länge på den boken, givetvis. Grattis grattis och ännu mer grattis!

  13. Hmm permalink
    4 november, 2012 2:01 f m

    Dubbelt Grattis!

  14. 4 november, 2012 11:30 f m

    Tack igen!

  15. 6 november, 2012 9:23 e m

    men åååååh!!! massa grattis till bok och 30!!

  16. Jessica permalink
    30 november, 2012 5:12 e m

    Jag är sen till festen men: Wahey! Grattis på hela dig! Den kommer väl att finnas på Amazon så att vi i utlandet kan köpa den också?

    • 30 november, 2012 5:20 e m

      Ingen aning, faktiskt, måste fråga. Annars får du säga till så kan du få köpa en av mig. =)

Trackbacks

  1. Fett bra länktips

Kommentera

