Skip to content

Elva frågor

16 april, 2012

Karin utmanade mig att svara på elva frågor. Så då gör jag det.

1. Vad är du bäst respektive sämst på?
Jag är bäst på att hitta på. Ibland är jag sämst på att genomföra.

2. Vilken superkraft behöver du?
Supertålamod.

3. Är det nåt du tycker evolutionen berövat dig?
Vettig syn och samarbetsvilliga lungor, kanske.

4. Har du slagit dig riktigt illa någon gång? Brutit ben?
Jag slår mig mest hela tiden. Det värsta jag varit med om var nog när jag blev påkörd bakifrån av en stor lastbil (när jag körde bil alltså, jag är inte unbreakable) och sen hade svårt att sitta mer än tio-femton minuter åt gången utan att få jätteont i svanskotan.

5. Vad är det äckligaste du ätit? Vad skulle få dig att äta det igen?
Nu kommer jag faktiskt inte på något. Men massa pengar skulle kanske övertala mig. Eller svält då förstås.

6. Vad väljer du om du bara får välja över- eller underläpp. Motivera!
Underläpp. Jag måste kunna visa för Handendär när det är synd om mig.

7. Vilken låt har oftast gått på repeat hos dig?
Jag nöter ganska ofta sönder låtar, så det är svårt att säga. Kanske Ciaras ”Like a Boy”. Eller nåt med Abba.

8. Vem önskar du att du var kompis med?
Felicia Day.

9. Ditt favoritgodis!
Hm. Jag gillar lite fudgiga saker.

10. Var sover du bäst?
I vår säng, med Handendär behörigt på sin sida – han är så armbågig av sig. Jag gillar att somna nära men sova fritt. Han gillar att sova nära…

11. Vad kommer dina memoarer heta?
Snooze.

Mina elva frågor, som den som vill får ta för jag är så dålig på att utmana folk. Kör själva som ni vill!

1. Vilken är den bästa bok du läst?
2. Vad är någon hobby du skulle vilja testa?
3. Vad var det senaste du pysslade?
4. Hur många par skor äger du?
5. Hur skulle du se ut om det inte fanns några hinder, jobb- eller pengamässiga?
6. Vad köper du om jag ger dig en femhundring precis nu?
7. Vad är du i hemlighet rädd för?
8. Vilken stad skulle du vilja besöka?
9. Vad är ditt bästa husmorsknep?
10. Vem vill du ge en bulle?
11. Vad var det senaste du sjöng på?

5 kommentarer leave one →
  1. karinskonstgrepp permalink
    16 april, 2012 2:37 e m

    Tack, mycket bra svar! Jag skulle också välja underläpp. Och så sovar jag helst nära men fritt, min kille är helt laglös i sovande tillstånd.

  2. 17 april, 2012 10:34 f m

    Sweet! Jag ser mig själv som utmanad, och tar listan. Eller, lånar, beroende på hur man vill se det.

  3. 5 juni, 2012 12:47 e m

    Åh, jag lånar ocksa! :)

Trackbacks

  1. 11 frågor « Humble & Bug
  2. 22 frågor « Julia Skott – pangbrud och skjutjärnsjournalist.

Kommentera

