Skip to content

Glasögonormens upplösning

11 april, 2012

Den som kan avgöra på rak arm om det här är de nya eller de gamla brillorna vinner en målarlåda.

Strapatserna fortsatte för övrigt ett tag — jag hittade ett par som jag gillade i en butik, men sen när jag skulle beställa dem i en annan butik i samma kedja fanns de inte inne. Jag hittade de här istället, som jag också diggade, och så såg jag ett annat par på en annan ställning, provade dem, gillade dem… och funderade lite, tittade efter på serienumret, och jovisst, jag hade plockat på mig samma modell en gång till. Det kändes som ett gott tecken.

Jag gjorde också slag i saken och utnyttjade ett erbjudande, så nu har jag för första gången slipade solbrillor. Ser fram emot att glida fram på stan, eller sitta bakom ratten på någon bilutflykt, och kunna se ordentligt. Glassigt värre.

Apropå det är jag helt fascinerad av hur skarpt allting är. Ett par decimaler gör tydligen skillnad.

7 kommentarer leave one →
  1. jullan permalink
    11 april, 2012 9:51 f m

    Nya!

  2. 11 april, 2012 12:13 e m

    Hah, verkar som om texten ”Svans” och pilen hamnar rätt i blinda fläcken när man tittar rakt på dina (glas)ögon på bilden, för jag såg dem inte förrän kanske tredje gången, efter att jag hade läst igenom texten. Eller så behöver jag också glasögon. =)

    • 11 april, 2012 5:04 e m

      Jag är så snygg att man inte ser något annat. Borde tänkt på det.

  3. Åsa permalink
    11 april, 2012 9:22 e m

    Bara glasögonormar fattar hur mycket slipade solglasögon förändrar livet. Tänk att få välja ett par andra bågar än sina vanliga och få känna sig cool. Jag var helt lyrisk när jag skaffade mina.

    • 13 april, 2012 3:54 e m

      Jag ser enormt mycket fram emot det! Har hittills bara provat dem inomhus kvällstid, det var liksom inte så kul.

Kommentera

