Skip to content

#blogg100 – fail? Och tips.

20 mars, 2012

Räknas det som att blogga varje dag om man skriver texter någon annanstans? Jag har i alla fall skrivit om GCB och Comic Book Men på Weird Science — av en slump två texter som jämför serier med andra serier.

Men har man verkligen inget att säga, om hjärnan är full av slem och febersnurr, så blir det lite löjligt att skriva två meningar bara för att inte missa att blogga en dag. Det räknas liksom inte, då är det bara läpparnas — fingrarnas? bekännelse, typ. Så, nu har jag bloggat, inte så, nu har jag utmanat mig själv att tycka och tänka och göra något idag också.

I samma anda tänker jag nog varken förbereda fem blogginlägg eller försöka komma åt en dator varje dag när vi åker skidor nästa vecka. Livet går före, oavsett om det är för att jag är sjuk eller för att jag har roligt.

Dock tycker jag att #blogg100 är en bra utmaning. Den har fått mig att faktiskt försöka skriva lite mer, tycka lite mer, tänka lite mer, göra lite mer. Vi får se om det håller i sig.

2 kommentarer leave one →
  1. E-mannen permalink
    23 mars, 2012 5:20 e m

    Jag har alltid undrat hur proffsbloggare (dvs DU ;-) , alternativt ‘alla utom jag’ ) gör när de bloggar.

    Har själv en wordpress-blogg och jag loggar in varje gång och skriver allting ”online” i dess editor och meckar med att uploada bilder till galleriet och hålla på.

    Det känns inte vidare smidigt och inte alls speciellt intuitivt ”Bara skriv lite här och dragndroppa lite bilder där”.

    Jag har bilder framför mig hur andra bloggar bara tänker ”Åh! Nu såg jag något kul!” och trycker på ungerfär 1 knapp och skriver ”Se vad kul” och drar in en bild från nån mapp och trycker på Klart och allt blir perfekt direkt. Ungefär.

    Är det bara jag som sitter fast wordpress-default-online-editor-träsket?

    • 23 mars, 2012 8:51 e m

      Nä jag kör också wordpress-default-online-editor. =)

Kommentera

