Skip to content

Ja, jo

18 mars, 2012

Mamma påpekade glatt att många nog läser ”näsan ramlar av” som en syftning på slutstadiet av klassisk syfilis. Jag tänkte ju mer på att jag snyter mig så ofta att jag ser ut som en tomat i ansiktet.

Fortfarande sjuk, fortfarande gnällig. Försökte gå på fest trots feber och utmattning och Handendär satte ner foten. Taskmört. Men rimligt.

OBS: Jag skrev det här igår. Men var tydligen för febrig för att trycka på publicera. Bra grej!

2 kommentarer leave one →
  1. ForskarGurra permalink
    18 mars, 2012 3:15 e m

    Bara att kämpa emot baciluskerna vetdu. De har ingen chans och de vet det. De kan i princip bara slemmas och skrämmas. :)

  2. Christer permalink
    23 mars, 2012 8:46 e m

    Lärde jag mig tidigt. Aldrig fel med ett Wasserman-test! Tidigt betyder dock 30 år sedan. Vet just inte om tertiär syfilis finns längre.
    Christer

Kommentera

