Skip to content

Kattrapport

7 mars, 2012

Hon har njurarna fulla med cystor. Det är inte bra, ifall någon undrade. Njurfunktionen är ganska kass, hon fick dropp hela kvällen och massa vätska under huden (hon ser ut lite som en halv Belgian Blue) och vi har sprutmatat henne igår och på morgonen. Nu är hon på djurakuten igen och får mer dropp. Hon måste börja äta själv annars går det inte. Det kan bli som sist, att hon repar sig och blir typ helt bra igen, men det kan också, ja.

Hon och jag har levt ihop i sju år. Jag vill inte riktigt föreställa mig en lägenhet utan henne som piper och trampar mig på magen och ligger på ryggstödet till kontorsstolen och allra helst vill sitta mellan mig och datorn.

Jag kom på också att när hon blev sjuk för två år sen hade jag och Handendär varit ihop i ungefär en månad. Han följde med mig fram och tillbaka till djurakuten hela mellandagarna (i gräsligt väder) och tog till och med dit henne den dagen som jag själv blev för sjuk och till slut var tvungen att gå till vårdcentralen. Det var ett bra tecken på vad han var för slags snubbe, tänker jag mig.

15 kommentarer leave one →
  1. heloosblogg permalink
    7 mars, 2012 9:56 f m

    Vill bara säga att jag känner med dig, kattmänniska till kattmänniska. Hoppas det går så bra det kan.

  2. 7 mars, 2012 10:01 f m

    Usch vad sorgligt! Men fint också, med Handendär. Vi på andra sidan Helgalunden håller tummarna att det löser sig.

    • 7 mars, 2012 10:03 f m

      Tack, och ja det är fint med en liten påminnelse om vad man hittat ändå.

  3. LisaW permalink
    7 mars, 2012 10:13 f m

    Hang in there. Håller tummarna för lillkatten. Kramar.

  4. Åsa permalink
    7 mars, 2012 10:42 f m

    som sagt: jag vet precis. det hjälper ju inte, men jag får en klump i magen bara av att höra talas. hoppas verkligen verkligen att det går bra och att det vänder.

  5. 7 mars, 2012 10:59 f m

    Hoppas på det bästa för lillkatten.

  6. Sarapara permalink
    7 mars, 2012 12:13 e m

    Stackars lillkatten och stackars dig! Hoppas det blir bra.

  7. Bokbiten permalink
    7 mars, 2012 2:46 e m

    Usch! Jag har också katter och vågar inte ens tänka på att de ska bli sjuka och en dag inte finnas längre. Hoppas att allt går bra med din lilla tjej.

  8. mcsarcne permalink
    7 mars, 2012 7:52 e m

    Min Kassik hade skruttiga njurar, jag fick ett helt år extra med henne tack vare kaliumabletter. Jag hoppas att … ja, att katten piggar på sig och om hon nu INTE gör det, åtminstone slipper plågas. Många tummar.

  9. Gabriella permalink
    7 mars, 2012 8:15 e m

    Åh, kisekatten :( hoppas på det bästa, skickar värmande tankar.

  10. 7 mars, 2012 8:42 e m

    Kattmänniska till kattmänniska här, vet hur det känns (jo faktiskt, fick avliva min lilla pälskling pga. njurproblem för snart ett år sedan) Och allt man vill att de ska förstå är hur mycket man älskar dem.

    Hoppas för er båda att det inte är tid riktigt än <3

  11. Sandra V permalink
    7 mars, 2012 10:58 e m

    Nej, men usch. Vi hoppas också på det bästa. Kram till er

  12. Mia permalink
    7 mars, 2012 10:59 e m

    Från en kattmänniska till en annan – jag känner med dig och lillkatten och Handendär. Vet hur det känns och hur förbannat sugigt det är. Har gråten i halsgropen för er skull. Många lycka-till-kramar!

  13. Jessica permalink
    8 mars, 2012 2:17 e m

    En till kattmänniska som lämnar en förhoppning att det ska sluta väl. Vi känner ju inte varandra, så jag lägger kramen här >> << så kan du välja själv om du använder den eller inte.

Kommentera

