Skip to content

Bröllopsmusik

1 mars, 2012

Några av er kanske minns att jag bloggade om att satan vad svårt det är att välja musik till ett bröllop. Någon ville gärna ha rapport om vad det blev, och jag sa att inte innan bröllopet i alla fall, för det kändes privat.

Eh, jag kom på att det ju faktiskt har varit. Så varsågoda.

Vi gick fram till bröllopsförrättaren till Griegs Bröllopsdag på Troldhaugen. Det var det stycke som spelades när min farmor och farmor gifte sig en himla massa år tidigare, och det är väldigt glatt och fint — och gick att bryta enklare än mycket annat, eftersom det var en ganska snabb promenad. Fast sen bröts det ändå inte, för Brordendär som skulle sätta igång och trycka på stopp missade det och gick och satte sig (eventuellt var vi inte helt tydliga med instruktionerna). Så vi kom fram och stod där och tittade på varandra och fnissade och viftade sen åt honom att gå och stänga av.

Sen sjöng min fina storasyster Your Song. Hon hade varit lite nervös innan eftersom det var utomhus och hon skulle bli rörd och så, men vi hade provsjungit på plats och det var jättefint och jag snörvlade lite och på bilderna efter det ser man att jag har knöggel i urringningen av min näsduk.

Sen efter vigseln så gick vi ju inte iväg igen utan vi stod kvar och alla kom fram och kramades och så, och då spelade vi faktiskt den här som jag skojade om. Och sen en lite småtöntig mingellista med TV-spelscovers och allt möjligt medan vi kramades vidare och drack skumpa.

Vi hade lite svårt att välja en låt att öppna dansgolvet med. Först tänkte vi Super Mario Love Song, men den var så långsam tyckte Handendär. Så det blev Madness istället.

Vid det laget var jag barfota, vilket jag föredrar, och vi hade övat in några snurr och alla såg mina underbrallor för min kjol flög upp, och sen dansade vi jättemycket resten av kvällen. Jag hade gjort en första kortare playlist med lite snällare musik så föräldrar kunde dansa, men det övergick väldigt fort till disco på allmän begäran. Det var en mycket lyckad playlist som jag både återanvänt och delat med mig av till gäster som ville ha den.

Jag tror att jag har lovat andra inlägg om bröllopsplanering och pyssel och grejor, så säg gärna till om ni skulle vilja ha något särskilt.

No comments yet

Kommentera

