Skip to content

Folk som jag (eventuellt) är lik

27 februari, 2012

Jag har fått höra att jag är lik:

Lauren Ambrose.

Fast mest när jag var yngre och hade rött kort hår. Och hon också hade det. Och suckade överlägset.

Angelina Jolie, ca Hackers.

Lizzie Caplan.

Och Eliza Dushku

Samt, en gång, Winona Ryder men det var en åttaåring som sa att jag såg ut som hon i Beetlejuice, tror jag.

Jag tror att det vi ser här är brunetter med fylliga läppar. Förutom den första, och det är nog den som jag tycker är mest lik, i alla fall när vi båda var typ sjutton. Eller? Fler förslag?

(Det är så sjukt roligt när folk faktiskt är lika någon. Men ibland verkar det som att jag ser likheter som ingen annan ser.)

8 kommentarer leave one →
  1. 27 februari, 2012 2:54 e m

    Varenda gång jag kom in på mitt gym i San Francisco skrek en av tränarna ”Ladies and gentlemen, Jason Statham!”
    http://www.google.se/search?hl=sv&q=jason+statham&gs_upl=&ix=sea&ion=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.,cf.osb&biw=1245&bih=520&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=pYpLT8rxMebb4QSb9qTqAw

    Jag tycker också att du är mest lik Lauren Ambrose med korta håret.

  2. Jessica permalink
    27 februari, 2012 6:29 e m

    Det finns en (säkert flera men jag känner bara till en) webplats där du kan ladda upp en porträttbild av dig själv eller flera personer så parar deras facial recognition-mjukvara upp dig med fem till sex kändisar vars foto-biometrics du stämmer in på. Inte vansinnigt rättvisande men roligt ändå. (Jag länkar inte eftersom det är en kommersiell sida och jag inte vet din policy på sånt. Att leka med ansiktsigenkänningen är alltså gratis, de säljer en annan sorts tjänst (som man alltså inte behöver köpa för att få leka))

    Jag tycker nog du är mer lik hon, vad hon nu heter, i The Good Wife, hon som är the good wife, än någon av ovanstående.

    De två vanligaste jag får höra är Roisin Murphy och Julianne Moore. Jag har även fått höra Björk och Helena Bergström.

    Alla ovanstående är smickrande, förstås, men jag upplever dem inte som vådligt rättvisande.

    • 28 februari, 2012 9:49 f m

      Jag har testat några såna men minns inte specifikt, förutom att jag vet att jag blivit halvt förolämpad någon gång.

      Julianna Margulies kan jag också leva med.

  3. 28 februari, 2012 12:26 f m

    jag skulle vara helt nöjd med det omdömet.

  4. 28 februari, 2012 11:17 e m

    Lauren förstår jag verkligen trots att ni har väldigt olika färger. Inspirerade mig till ett inlägg :)

Trackbacks

  1. Sessan.com » Arkiv » Vem är jag lik?

Kommentera

