Hoppa till innehåll

Flätade handtag

26 februari, 2012

Jag har varit på drejkurs hela helgen, och som vanligt får jag idéer som gör att min lärare bara skrattar och skakar på huvudet. Jag hade gjort en liten kanna, och så började jag fundera. Kan man göra ett flätat handtag, undrade jag. Håller det? Jodå, det borde det göra, sa hon, men jag tror aldrig någon har gjort det här.

Det blev jättesnyggt. Flätan såg nästan ut som om den var gjord av läder. Det var lite meckigt att fästa den, och jag hoppas verkligen att den inte spricker medan den torkar eller bränns. Vi får se. Men idén finns nu i min hjärna, så jag kanske gör något annat av den nästa gång.

En kommentar leave one →
  1. 28 februari, 2012 12:36 f m

    Fint!

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 111 andra följare