Hoppa till innehåll

Syfestival!

18 februari, 2012

Jag och Annan gick på Syfestivalen! Vi hade tänkt gå på några workshops men vi missade en och Annan blev rädd för tanten som höll i en annan och jag tror att vi helt enkelt valde bort den tredje. Så vi drällde mest omkring. Petade på saker, dreglade (metaforiskt) på garn, köpte lite garn, dreglade lite till…

Och jag tog inte alls så mycket foton som jag kunde ha gjort. Mina händer var upptagna med att peta.

Jag önskar så att den här bilden förmedlade hur bländande neon-lysande de här garnerna var. Jag lovar att det gula är självlysande.

Annan petade på massa garn. Det är intressant, ibland är det fina garner som inte känns så trevliga, och ibland är det garner som är så mjuka att man bara vill Joakim von Anka-bada i dem naken men man hittar ingen färg man gillar, och ibland hittar man jättebra garn men kan inte hitta på något man vill göra med dem.

Ibland köper man fina garner ändå. Har jag hört.

Jag fick testa att knyppla! Det var kul. Jag var ganska nöjd med mig själv sen.

Och sen är det som det brukar vara, att man egentligen skulle behöva lägga sig ner och vila lite. Men det brukar man inte ha tid för.

2 kommentarer leave one →
  1. 18 februari, 2012 1:04 e m

    Syfestivalen är ju underbar! Man kan köpa fina garner som får mogna ett par år hemma innan man vet vad det ska bli. Och det är ett trevligt helgnöje att ta fram och peta lite på alla nystan!

  2. Gabriella permalänk
    18 februari, 2012 7:30 e m

    mmmm garn <3

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 111 andra följare