Skip to content

Ombyte

15 februari, 2012

Mamma bloggade i helgen om valen hon inte gjorden, livet och liven hon inte levt. Jag är ju då ganska tacksam för att hon till exempel pluggade svenska, för annars hade jag nog inte funnits.

Jag är också tacksam för de där två åren i USA. Både för vad den tiden och de erfarenhetern gav mig som person, vad de gjorde för min utveckling, men också bara för själva den erfarenheten.

När jag och Handendär fantiserat om att testa något nytt, att bo någon annanstans eller testa galna projekt, så har jag insett att vi har ganska olika utgångspunkter. Jag har bott i USA (två gånger), flyttat till Norrköping, jag har varit på många olika jobb — även om just det där sista inte alltid varit helt frivilligt. Men jag valde att tacka nej till ett fast jobb på TV4 för att jag tänkte att det är när man är 26 man kanske ska våga prova något nytt, slänga sig ut i det okända. För det mesta känns det som rätt beslut.

Han har inte riktigt haft några såna stora uppbrott och byten. (Även om han har flyttat fler gånger än jag medan han pluggade, men han har hållit sig inom Stockholm.)

Observera — det betyder inte att jag är en bättre människa, eller att han är feg eller något. Bara att vi har olika erfarenheter. När jag tänker, till exempel, att man skulle kunna flytta utomlands ett tag, så har jag gjort det. Jag vet av egen erfarenhet att det går, att man överlever. För honom är det mer hypotetiskt, något att tänka sig in i. Vi pratar lite grann om olika saker.

Samtidigt är vi båda lite fega, förstås. Vi är lika på många sätt. Så vi får se hur det blir.

No comments yet

Kommentera

