Skip to content

Rolig detalj på möbelmässan:

8 februari, 2012

Handendärs bästa färg är orange, så vi har en del orange detaljer hemma. Pantone har utropat orange till årets färg 2012, så det är ganska mycket orange möbler och tyger och dekorationer i ganska många bås på mässan.

Jag har smittats lite av Handendär och noterar orange saker när jag stöter på dem, men det har varit väldigt mycket mer glest av det förut. Nu har jag plötsligt haft mycket mer att notera de här dagarna. Där, där, där, däääär därdärdär. Både roligt och tråkigt, kanske.

Har också insett att vårt hem nu kommer vara jätterätt i ett år, och sen snabbt ute och daterat när trenden går vidare till bäbibajsgrönt eller nåt. Oh well. Eventuellt borde vi köpa på oss fina orangea prylar nu medan de finns. Eller så är det inte lika kul som jakten.

4 kommentarer leave one →
  1. Handendär permalink
    8 februari, 2012 4:56 e m

    Vi kan hoarda orangea saker om två-tre år när alla andra tröttnat och säljer på blocket. Orange soffa, orange fåtölj, orange hyllor, bord, STOLAR, LAMPOR, GARDINER, LAKAN, MATTOR, VÄGGAR TAK OCH GOLV!!!

  2. 8 februari, 2012 6:11 e m

    Hejsan, long time reader, first time commenter osv. Gillar din blogg! :)

    Jag är på Handendärs sida i det här – orange är en sjukt underskattad färg! I sådana där småintervjuer, vad heter de, Hej Konsument och liknande, när folk ska svara vilken färg de tycker är fulast? De svarar alltid orange. Jag fattar det inte.

  3. Jessica permalink
    9 februari, 2012 5:03 e m

    En till orange-älskare här. Jag hoppas den trenden når oss också, så jag kan hamstra.

Kommentera

