Skip to content

Gbgftw

3 februari, 2012

Igår drog jag och Handendär till Göteborg för att jag skulle tävla i Popkult i anslutning till filmfestivalen. Vi hittade inget vi ville se i luckan mellan ankomst och tävling, men upptäckte att Jan Lööf-utställningen hade förlängts så att vi kunde se den, så det gjorde vi. Samt en fotoutställning i bara farten, och lite modern konst som föranledde skämtet ”är det här en dörrstopp eller konst”. (Det var nog en dörrstopp. Tyvärr bloggar jag från iPaden och har inte riktigt möjlighet att lägga upp bilden vi tog, men föreställ er att den var rolig.)

Sen tävlade jag, och BORDE ha vunnit men gjorde det inte. Det var dock både jämnt och roligt — men det bästa var eventuellt teckentolkarna. Jag har nu lärt mig hur man tecknar ”hmmmm” samt upptäckte att de tecknade när jag sjöng temat till Beverly Hills 90210. Som alltså inte har några ord. (Jag tänker mig att det är ungefär som när de textar, och bara skriver typ ”SJUNGER FALSKT” men ändå. Handendär tyckte för övrigt det var sjukt kul att jag sjöng DUDU DUDU, dunk på mikrofonen, DUDU DUDU. Det är viktigt med ljudeffekter!)

Nu ska vi iväg och se lite film, samt eventuellt försöka hitta en semla. Jag är egentligen emot förtidssemlor, men vännen vi bor hos började orera om semlor så mycket att jag känner att jag måste ha en göteborgssemla. Semestersemlor kanske inte räknas?

4 kommentarer leave one →
  1. TalkBack permalink
    3 februari, 2012 11:55 f m

    Semlor utanför ens eget riktnummerområde räknas definitivt inte. :)

    Oklart dock hur detta ska tillämpas när de tar bort riktnummerområdena sen…

  2. ForskarGurra permalink
    3 februari, 2012 3:20 e m

    En semla i var hand, eller hur heter det gamla ordspråket.

    • LustiGurre permalink
      3 februari, 2012 3:33 e m

      Nej din toker. En semla i varje land är det ju.

  3. Ylva permalink
    3 februari, 2012 3:31 e m

    Kan du inte berätta mer om tävlingen? *fattar noll*

Kommentera

