Skip to content

Saker ni undrade

22 januari, 2012

Jag har lite text att skriva. Så jag gör en bloggutmaning istället. Förstås.

—-

1. Vad gjorde du för tio år sedan?
Jag höll nog på att ta körkort och tenta av Svenska B (som andraspråk) så jag kunde söka till universitetet. Av någon underlig anledning kan man inte plugga svenska på amerikanska high schools.
2. Vad gjorde du för ett år sedan?
Vi började väl komma igång med att rodda saker till bröllopet, tror jag. Typ leta vigselförrättare och så. Jag åkte till Göteborg och modererade i några dagar under filmfestivalen.
3. Fem snacks du gillar

Snacks är bara salta saker eller? Inte godis? Isåfall: Popcorn, nachos, sourcream & onion-chips, nötter, jordnötsringar.

4. Fem sånger du kan hela texten till:

Alltså, fråga typ vem som helst — jag kan jättejättemycket låtar utantill. Eller tillräckligt mycket för att sjunga med utan att det blir humhumhum. Blir jättekonstigt att slumpa fram bara. Men jag kan säga att folk blir väldigt imponerade av att jag kan hela Baby Got Back utantill.

5. Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär:
Betala av bostadslån, betala av mina och Handendärs studielån, resa jättemycket, få jättemycket massage, tatuera mig sjukt mycket. Beror lite på hur mång-.
6. Fem dåliga vanor:
Går och lägger mig för sent, lämnar klädhögar bredvid sängen, petar mig i näsan, fastnar framför internet, knäcker lederna.
7. Fem saker du gillar att göra:
Läsa, pyssla, hångla, titta på rörliga bilder, skriva.
8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa:
Det är farligt att säga aldrig, plötsligt står man där i leggings och rosetter.  Och ibland handlar det bara om saker man inte själv klär i, utan att man säger något om andra som har det. Men om jag skulle försöka: Lårhöga stilettstövlar, jeggings, kläder med jättemycket ryschpysch, Foppa-tofflor, stringunderkläder av något slag.
9. Fem favoritleksaker:
Dator, iPad, kamera, garn, katterna.
10. Tio personer du vill se göra den här utmaningen:
Knock yourself out, om det är någon som inte gjort den än och vill.
6 kommentarer leave one →
  1. 22 januari, 2012 12:09 e m

    Kul lista. Kanske lånar den någon dag :)

  2. 22 januari, 2012 12:09 e m

    Har total bloggtorka och dessutom en massa jobb att göra, klart jag svarar!

  3. Okinava permalink
    22 januari, 2012 12:22 e m

    På 4: Kan du baby got back pga. Jonathan Coulton. Om inte – har du hört hans version?

    • 22 januari, 2012 12:26 e m

      Nej, jag kunde den innan det, men ja, jag har hört den.

Trackbacks

  1. För att undvika jobb… « enligt O
  2. Olika sidor av mig « Olika sidor

Kommentera

