Skip to content

Sälja skinnet

14 januari, 2012

Min grundinställning, tror jag, till roliga saker som eventuellt ska hända är att inte säga något förrän jag har konkret besked, och då säger jag antingen ingenting, om det inte blev av, eller så delar jag med mig då.

Jag har övat de senaste åren på att dela med mig även av möjliga roligheter, saker som jag kanske ska få göra, innan jag vet hur det blir. Men det är svårt, för sen ganska ofta frågar folk hur det gick och så måste man säga att nä, det bidde inget. Samtidigt är det skönt att inte gå och vibrera av antingen nervositet eller uppspelthet alldeles ensam i några veckor.

Det finns fortfarande saker som jag håller nära inpå. Ibland önskar jag att jag kunde berätta om dem, både bra och dåliga, och ibland är det ganska skönt att inte ha gjort det.

Jag vet inte om min grundinställning är bättre eller sämre än att dela med sig. Det kanske inte finns något rätt sätt.

3 kommentarer leave one →
  1. ForskarGurra permalink
    14 januari, 2012 2:25 e m

    Jo det är lätt att bli uppspelt och berätta i förväg. ;) En del tycker väl att det är slarvigt / oseriöst att göra så. Men vafan.. världen går inte under för det. En del av de möjligheter man hoppats på och snackat mycket om kan helt enkelt visa sig vara fel. Då gäller det att våga backa och vända om och inte skämmas för att man kanske gjorde en missbedömning.

  2. TalkBack permalink
    14 januari, 2012 2:48 e m

    Jag känner igen känslan. Jag brukar också hålla sånt för mig själv ibland i fall det skulle bli en besvikelse. Har inte riktigt klurat ut exakt VAD det är som är jobbigt med att behöva erkänna för andra att det inte blev av. Kanske nåt med personligt misslyckande, jag vet inte. Egentligen borde det ju inte vara det eftersom många grejer ju inte blir av på grund av andras inverkan (åverkan)…

    • ForskarGurra permalink
      22 januari, 2012 8:00 e m

      Tja. Man får väl se det för vad det är. Om någon annan orsakat att man inte fått göra något man vill göra så är det ju inte ens eget fel. Många är sakerna som man inte själv kan råda över. Speciellt om man är offentlig eller kontroversiell :) Ofta så vet väl ändå de närstående vad det isf kan bero på…

Kommentera

