Skip to content

Hej jag är typ händig.

12 december, 2011

Jag blev äntligen klar med en stor spetssjal i helgen — och lyckades till och med hinna sträcka den. Det kommer nog aldrig att sluta fascinera mig att sträckning gör att det här:

blir det här:

Givetvis tvungen att ha den på mig genast.

(Den är mer som de översta bilderna i färgen, min jobbdator tycker att allt är jätteblått.)

12 kommentarer leave one →
  1. 12 december, 2011 9:50 f m

    Snygg! Det ser ruskigt avancerat ut!

  2. 12 december, 2011 10:07 f m

    Du har typ, saker, att sträcka på. Hurvarberätta? (Har sträckt på sängen, men om det inte är torrt när jag ska sova har jag då ett problem)

    • 12 december, 2011 10:12 f m

      Det är från Casall! Skumplattor som man ska ha under träningsmaskiner. 199 kr för åtta stycken på Stadium, jag har köpt två förpackningar. (Finns marginellt dyrare och färgglada på B&R leksaker också, om man är lagd åt det hållet.) Förra sjalen sträckte jag på min gamla soffa, eftersom den blev stor när man fällde ut den, men den är inte längre ibland oss.

      • 12 december, 2011 11:47 f m

        20% rabatt på dem på stadium.se. Och fraktfritt. Så jag beställde lika gärna två paket.

        Annars; d’oh.. jag hade också en sån soffa, typ samma modell fast lite annan, men det slog mig aldrig att slå ut den för att sträcka. Nu är den isärplockad och ska lämna hushållet, får tipsa nästa ägare…

  3. jullan permalink
    12 december, 2011 10:46 f m

    ser ju ut som en jättetrosa

    • 12 december, 2011 10:48 f m

      Haha, det sa min kollega också.

      • 12 december, 2011 11:48 f m

        Det var faktiskt min tanke när jag såg en miniatyrbild i min feed.

        Men sjalen är jättesnygg, verkligen!

  4. Kulturinjektion permalink
    12 december, 2011 10:49 f m

    Alltså, jag skulle vilja säga att du är galet händig! Vilken fin, sitter här och är mycket imponerad!

  5. 12 december, 2011 12:54 e m

    Åh, vilken snygg!

  6. Niklas permalink
    12 december, 2011 1:25 e m

    ”Typ” händig… Jag minns din keramik och vill nog påstå att du är född med alla fingrar på rätt plats och huvudet rätt påskruvat. Mäkta imponerande!

  7. Ninna permalink
    12 december, 2011 6:00 e m

    Hej Julia!
    SKulle du kunna tänka dig att göra en på beställning? Och hur mkt skulle du ta isåfall? Är garnet tunnt?

    Frågvisa Ninna

Kommentera

