Hoppa till innehåll

Tjuvtitt och tips

5 oktober, 2011

Jag glömmer lite grann att tipsa om jobben jag gör i Residence, eftersom de inte är nyhets- och tidsbundna på samma sätt som saker jag gjort förut. Och dessutom inte går att länka till.

Men i oktobernumret, som för övrigt är det första med tidningens nya grafiska form, har jag bland annat skrivit två stora reportage som jag är väldigt nöjd med.

Växbo Lin är en linfabrik i Hälsingland där de spinner och väver vackra linnetyger. Den drivs numera av ett ungt par som flyttade upp från Stockholm och tog över. Det var sjukt intressant att åka dit — och jag är lite nöjd med de där bilderna med knubbiga barntassar på tygerna, som var min idé. Skulle aldrig i livet få för mig att kalla mig stylist, men det var kul att få komma med bildförslag och peka och tycka.

Och så Carin Ellberg, som jag träffade i hennes ateljé. Tyvärr inte i den stora studion med den där enorma galna skapelsen, men nog så inspirerande ändå.

Det här numret har också påmint mig om hur dålig jag är på rubriker och ingresser. Det är en stor konst, det där, och jag är långt ifrån att behärska den. Jag tror jag tänker för mycket.

Men, i alla fall. Spring och köp!

3 kommentarer leave one →
  1. hampus60 permalänk
    8 oktober, 2011 9:23 e m

    En gamling tittar in. Jobbade som springpojke före Du-reformormen så man har pension nu. Kul med en ny blogg att studera och taggarna-innehållsförteckningen är ju bra. Detta var Ditt första inlägg: https://juliaskott.wordpress.com/2007/12/14/saxat-och-lite-fixat-fran-sent-i-november/

  2. gabriellariddez permalänk
    11 oktober, 2011 9:50 f m

    Vet du vad? Jag blev så jäkla glad av att höra att du är NÖJD med dina alster. Jag jobbar inom mediebranschen (eller nu har jag ett plugg-uppehåll) och är så jäkla trött på att många företags filosofier går ut på ”vi är aldrig nöjda – kan alltid bli bättre”. Men vafán – om jag anlitar en skribent, pr-byrå eller vad det än må vara så vill jag ju att de ska vara nöjda med vad de lämnar ifrån sig etc etc etc. Det blev längre än tänkt. Men iaf. SÅ härligt att du är nöjd! Det ska du vara. Skitbra!

    KRAMAR//
    Gabriella

    http://www.tankecirkus.wordpress.com

    • 11 oktober, 2011 10:26 f m

      Kul att höra — jag tycker att man ska få säga när man är nöjd med något.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 111 andra följare