Skip to content

I väntans tider

15 september, 2011

(Nej, inte så.)

Det är en ganska sliten sanning det där med att människan gärna lever lite för mycket i framtiden, fastnar i förväntningar och drömmar och hopp.

Men just nu känner jag inte att å, jag vill få flytta, utan å, jag vill få ha flyttat. Inte ens för att jag vill få bo i den nya lägenheten — jag vill bara vara färdig med det här. Känner mig i något slags ingenstanslimbo. Hälften av bohaget är undanpackat i förråd för visning och vi har inte orkat trolla upp det som finns i källaren och går att bräcka loss. Vattenkokaren är uppe igen, i alla fall. Nästan allt man vill göra resulterar i insikten att det inte går, för X är nerpackat.

Det är också lite längtan till den nya lägenheten, men det blir också bara störigt.När jag diskar tänker jag bara å, om en månad har vi diskmaskin. Sitter och jobbar och tänker å, om en månad har vi ett arbetsrum. Jag lever inte nu, jag bara väntar. Väntarväntar.

Blir galen.

5 kommentarer leave one →
  1. 15 september, 2011 12:51 e m

    Spännande! Var går flyttlasset? (Ogenerat privat fråga pga Stockholm.)

    • 15 september, 2011 1:02 e m

      Nåra kvarter bort, pga mediegetto och vanemänska. Bor som tur är fortfarande inte i Sofo.

  2. 15 september, 2011 4:10 e m

    Jag hatar att flytta. Hatar hatar hatar. Förstår precis ”å, jag vill få ha flyttat”.

  3. TalkBack permalink
    16 september, 2011 10:26 f m

    Jag förstår precis hur du menar! Jag skrev kontrakt på en lägenhet i går och i vanlig ordning så vill jag ju också flytta in i går… Å ena sidan firar man att man har hittat en bra lägenhet, men å andra sidan går man och är otålig för att man vill komma ur sin gamla. Det är nästan som att ha gjort slut med en flickvän men ändå bo ihop i en månad till…

    • 16 september, 2011 11:28 f m

      Haha, det är också ett sätt att se på det.

Kommentera

