Skip to content

Sminkenkät:

20 juni, 2011

Katta utmanade mig till sminkenkät, och jag tänkte att vafan. Så jag fyller i nu och publicerar sen, som nån liten avskedsöverraskning. Satan vad tråkig jag är, alltså. NATUUURLIG OCH FRÄÄÄÄSCH. Eller lat, snarare.

Sminklook i sommar?
Som alltid, tror jag — svart eyeliner, mascara, lite ögonbrynspenna när jag orkar, och concealer för att dölja att jag sover dåligt när det är ljust ute. Eller vad jag nu annars kan ha haft för mig en sommarkväll.

Nån bronzer?
Nä. Ska jag vara brun ska det vara för att det är så.

Bästa knepet för sommarmejkupen?
Att skita i den. Orka tänka på att den ska hålla och så. I solen är alla glada och snygga ändå. Vattenfast mascara, kanske?

Mer knep?
Solskydd! Extra hög faktor på tatueringar. Jag blir brun ganska lätt men brukar vara blek och intressant ändå tack vare kräm och, eh, brist på semester de senaste åren.

Bästa köpet inför sommaren?
Vattenfast mascara och solskydd, antar jag. Eller, nej! Ett riktigt snyggt knalligt nagellack. Eller för den delen någon mörk färg för att överraska.

Sämsta köpet?
Foundation. Nää.

3 kommentarer leave one →
  1. Fröken Frodig permalink
    24 juni, 2011 8:43 f m

    Visst hade det varit gott att strunta i makeup på sommaren! Mascara e väl ok att kladda på, men jag går inte utanför dörren utan ordentligt underlag. Blir lite kladdigt över solkräm men annars går jag inte ens till tvättstugan!

    Håller med om att solskydd och ett snyggt lack är bra sommarinvesteringar.

  2. 26 juni, 2011 10:54 e m

    Bra köp!

Trackbacks

  1. Sminkenkät « Akela’s Lair

Kommentera

