Skip to content

Frudendär

12 juni, 2011

Jag har hela tiden sagt att det känns fint det här med bröllop, men det största var ju egentligen när vi förlovade oss. Det var då vi tog det stora beslutet, det stora klivet. Men det var så, jag vet inte, så mäktigt att stå där och hålla varandras händer och se in i varandras ögon, stå där och lyssna på fina ord och lova varandra saker. Jag hade faktiskt inte kunnat föreställa mig det. Och tydligen var det inte bara jag som läckte lite under vigseln — jag grät nog kanske minst! Jag lyckades faktiskt behärska mig nästan hela tiden.

Syrran sjöng en sång och mamma läste en text. Vi växlade bokstavligen ringar, vilket var så himla fint — vi upptäckte när vi köpte våra ringar att vi har samma storlek, så vi har identiska ringar och bytte under vigseln. Så nu har jag hans förlovningsring som min vigselring. Och våra löften var det tydligen inte bara vi som tyckte var bra. Och! Det var båtar som åkte förbi som tutade åt oss!

Jag hade inte heller kunnat föreställa mig hur fantastiskt fin hela dagen skulle vara. Plötsligt förstår jag varför folk säger att det är den bästa dagen i ens liv — jag har tänkt att det är dumt att bygga upp det så i förväg, och att det innebär att resten av ens liv blir tråkigare, men, alltså, det var verkligen helt underbart fint.

Alla var fina. Alla var glada. Alla var glada för vår skull. Den där gnagande oron jag hade haft att folk skulle tycka att vi var fåniga, den bara blåste bort.

Syrran och hennes familj kom med sång och koreograferad dans. En storebror var en skitbra toastmaster. En storebror hade gjort ett alldeles eget filmquiz till oss på tema bröllop (det gick okej, men han var mäkta imponerad av att jag visste vilka som spelade kärleksparet i Mitt stora feta grekiska bröllop). En lillebror höll fint tal. JÄTTEMÅNGA höll fina tal. Jag snörvlade och skrattade och förundrades över hur fina människor jag känner. Våra små knäppa detaljer uppskattades. Jag dansade så jag vaknade med alldeles ömma fötter.

Det var bara alldeles alldeles underbart.

35 kommentarer leave one →
  1. 12 juni, 2011 6:54 e m

    Ett stort *gilla* på det :-) Låter som ni hade ett jättefin dag.

  2. 12 juni, 2011 6:57 e m

    Hurra! Vad fint att du är så nöjd. Grattis!

  3. 12 juni, 2011 6:58 e m

    Så underbart fint det låter, Julia. Kram till er båda. Anders hälsar också.

  4. 12 juni, 2011 6:59 e m

    Grattis och länge leve kärleken! Kan vi inte få se lite bilder :-)

  5. 12 juni, 2011 7:03 e m

    Grattis till er båda! Jag tänkte på er flera gånger under dagen och hoppades ni hade det bra, hur kul som helst att höra att det blev så. fint för er alla!

    • 12 juni, 2011 7:05 e m

      Ööh, random punkt blev det där. ‘så fint för er alla’ ska det stå. Fast det funkar ju med punkt också.

  6. 12 juni, 2011 7:26 e m

    Låter verkligen härligt! Grattis igen!

  7. 12 juni, 2011 7:33 e m

    *tokgillar* Stort grattis till er!

  8. 12 juni, 2011 7:37 e m

    Tjoho, fy fasiken vad underbart fint och vackert det låter! Jättegrattis till herr och fru Honochhandendär!

  9. 12 juni, 2011 7:45 e m

    Åh, men GÅSHUD på den! Så himla, himla fint!

  10. 12 juni, 2011 7:50 e m

    Grattis, det låter ju jättefint!

  11. 12 juni, 2011 7:50 e m

    Stort grattis!

    Jag kommer stå där som brud på lördag :)

  12. 12 juni, 2011 7:58 e m

    Grattis!

    Det låter som en fantastiskt fin dag!

  13. 12 juni, 2011 8:01 e m

    Många grattis!

  14. 12 juni, 2011 8:52 e m

    Grattis! Kul att det blev bra!

  15. 12 juni, 2011 8:54 e m

    Grattis! Det låter fruktansvärt awesome :D

  16. 12 juni, 2011 10:05 e m

    Grattis! Det där att (bokstavligen) byta ringar lät himla fint :)

  17. 12 juni, 2011 10:14 e m

    Stort grattis Julia!

    X
    /bec

  18. 12 juni, 2011 10:47 e m

    STOR KRAM och grattis!

  19. 13 juni, 2011 8:53 f m

    Grattis!!!

  20. 13 juni, 2011 8:54 f m

    Jag tackar alla i ett svep, särskilt om WP blir vrångt om man försöker skriva samma sak fler än en gång. =)

    TACK!

  21. Viktor permalink
    13 juni, 2011 11:18 f m

    Grattis. Jag tycker er kärlekshistoria har varit hjärtevärmande från det att du började skriva om den och det blir bara bättre.

  22. Jenny Mo permalink
    13 juni, 2011 3:59 e m

    låter helt fantastiskt, grattis till er båda. Hoppas ni får många lyckliga år. :) (Lite avis, min bröllopsdag var en total katastrof, men tack och lov är äktenskapet det inte. ;) )

  23. Elin Maria permalink
    13 juni, 2011 6:29 e m

    Oj, hur blödig får jag bli? Jag blir ju tårögd bara av att läsa. Det måste ha varit hur fint som helst. Stort grattis till er båda!

  24. Hmm permalink
    16 juni, 2011 10:11 e m

    Så glad å era vägnar. Grattis!

Kommentera

