Skip to content

Jag hade en rosa krona!

2 juni, 2011

Jag minns att jag vaknade morgonen efter min möhippa och tänkte att man borde gifta sig oftare, för det här med möhippa var väldigt trevligt. Jag tror till och med att jag sa det redan under själva möhippan.

Fina vänner och roliga aktiviteter (och ingen förnedring) och bara trevligt, helt enkelt. Jag har varit lite dålig på att hänga med folk i omgångar, men också att få klämma ihop ett gäng olika vänner och ha trevligt (även om folk envisades med att vara jättesjuka och inte kunna komma). Möhippan var precis vad jag behövde.

Man kanske kan göra som Heidi Klum och Seal och gifta sig varje år?

Som en parentes: Både jag och Handendär hade i princip helt förnedringsfria svenhippor. Det var roligt ändå. En tanke, bara.

5 kommentarer leave one →
  1. 2 juni, 2011 11:27 f m

    Ja, möhippa ska ju vara kul, inte plågsamt! När min syrra gifte sej för två år sen tog vi henne på Aquariums äventyrsrunda, och sen på restaurang. Det var skoj för alla inblandade.

  2. 6 juni, 2011 11:02 f m

    Men du får ju bara en möhippa. Eller rotera fixansvaret.

    • 7 juni, 2011 11:29 f m

      Haha. Nej jag skulle nog inte vilja stressa dig så igen.

  3. 6 juni, 2011 5:07 e m

    De möhippor jag hjälpt till att arrangera har varit fullt fokuserade på att bruden och resten av gänget ska få en trevlig, avslappnad och rolig dag. Min möhippa var precis sådan (även om en hel del människor nog skulle tycka att det var pinsamt att springa runt stan iförd empirklänning – men för mig var det inga problem, vilket visar hur väl mina vänner känner mig…).

Kommentera

